کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خبرداد:

وزش باد و گردو غبار دید افقی در سیستان را به 4 هزار متر کاهش داد/ دریای عمان همچنان مواج و متلاطم

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در سیستان علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی را در زابل و زهک به ترتیب به چهار هزار و 2 هزار متر کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی افزود: وزش باد همراه با گرد و غبار صبح امروز میزان غلظت ذرات معلق هوا در سیستان را به سه برابر حد مجاز رساند.

ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت 457 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.

وی افزود: در شمال استان باد شدید همراه با گرد و خاک در برخی نقاط به ویژه در شهرستانهای زهک و هیرمند حرکت شن های روان به تناوب تا پایان هفته ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین در این مدت با نفوذ گرد و غبار به سایر نقاط استان علاوه بر افزایش غلظت غبار در برخی نقاط وزش باد همراه با گرد و خاک با شدت کمتر رخ خواهد داد.

وی بیان اینکه دریای عمان به ویژه در نواحی شرقی همچنان مواج و متلاطم است گفت: زاهدان در شبانه روز گذشته با حداقل 17 درجه سانتیگراد و دلگان با حداکثر 45 درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.

انتهای پیام/ع

طوفان شن همچنان در سیسستان حاکم است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار