حمایت قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکا از اخراج استیو بنن

عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از دونالد ترامپ به سبب اخراج استراتژیست ارشد کاخ سفید تمجید کرد.

حمایت قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکا از اخراج استیو بننبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، پیتر کینگ، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، به سبب برکناری استیو بنن، مشاور ویژه و استرتژیست ارشد کاخ سفید، تمجید کرد. کینگ اظهار داشت این استراتژیست راستگرا در تلاش برای تضعیف ترامپ بود و باید می‌رفت.

کینگ یکشنبه در گفتگو با یک برنامه رادیویی، اظهار داشت: کارها در کاخ سفید به درستی پیش نمی‌رفت و اطلاعات از این محل به بیرون درز می‌کرد. این قانونگذار جمهوری‌خواه در ادامه افزود: رئیس جمهور، جان کلی را به سمت رئیس کارکنان کاخ سفید منصوب کرد، ژنرال کلی پیش‌تر وزیر امنیت داخلی بود ... او برای انجام وظیفه‌اش باید به درگیری‌های داخلی در کاخ سفید پایان دهد. متاسفانه، بنن بخشی از این مشکلات بود.

استیو بنن هفته گذشته و پیش از برکناری در گفتگو با امریکن پراسپکت، به رقبای خود در کاخ سفید توهین کرده بود. او همچنین، با ترامپ بر سر چگونگی برخورد با کره شمالی اختلاف داشت. استراتژیست اخراجی کاخ سفید در گفتگو با امریکن پراسپکت، اقدام نظامی برای حل تنش‌های هسته‌ای کره شمالی را رد کرده بود. این اظهارات در تضاد آشکار با رویکرد دولت ترامپ در قبال پیونگ‌یانگ بود.

کینگ در ادامه گفت: استیو بنن آشکارا مخالفت خود را با سیاست دولت ترامپ در قبال کره شمالی اعلام می‌کرد. در واقع اظهارات بنن مخالفت با سیاست ترامپ، جیمز متیس، وزیر دفاع، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه و هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکاست. بنن با اظهارات خود درباره اینکه دولت برای مقابله با کره شمالی گزینه نظامی ندارد، تلاش برای تضعیف رئیس جمهور بود.

 

انتهای پیام/


پیتر کینگ از اخراج استیو بنن حمایت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار