معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان درزاهدان مطرح کرد؛

اختصاص 100درصد اعتبارات ارزش افزوده وزارت ورزش و جوانان به استانها

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 100 درصد اعتبارات 27 صدم درصد ارزش افزوده این وزارتخانه به استانها اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالحمید احمدی در نشست با روسای هیات های ورزشی و مدیران سازمان مردم نهاد سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار کرد: این اعتبارات در سند برنامه ششم توسعه لحاظ شده که از امسال اجرا می شود.

وی بیان کرد: عظمت وزارت ورزش و جوانان منوط به اقتدار فدراسیون ها، هیات های ورزشی و سمن های فعال در حوزه جوانان است.

احمدی ادامه داد: از آنجایی که نهادهای اصلی توسعه ورزش، فدراسیون ها، هیات ها و باشگاههای ورزشی هستند و راه توسعه ورزش در کشور منوط به تقویت آنهاست نگاه وزارت ورزش و جوانان بکارگیری همه ظرفیت ها در این مسیر است.

وی تصریح کرد: روند کار در وزارت ورزش و جوانان به این امر معطوف شده است که حوزه اجرایی به فدراسیون ها و به تبع آن به هیات های ورزشی در استانها و شهرستان ها واگذار شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه ادعای تصدی گری و اجرای فعالیت های ورزشی را ندارد لذا به دنبال این است تا فدراسیون های ورزشی را برای پاسخگویی به نیازهای کشور در رشته های مختلف تقویت کند.

احمدی اظهارکرد: بر این اساس وزارت ورزش و جوانان حضور خود را در اجرا به حداقل رسانده تا به کارهای کلان، راهبردی و وظایف اساسی اش که همان توسعه ورزش همگانی، ارتقای ورزش قهرمانی، حمایت از ورزش بانوان و ترویج ارزش های فرهنگی در ورزش است بپردازد.

وی ادامه داد: نگاه وزارت ورزش و جوانان کاملا به استان ها معطوف شده به گونه ای که بر این اعتقاد است که اگر استانهایی با ورزش قوی داشته باشیم شرایط برای آینده آنها مطلوب تر خواهد بود.

احمدی ارائه برنامه بر اساس نیازها، مسائل و انتظارات را از مهمترین اولویت های وزارت ورزش و جوانان ذکر کرد و گفت: تلاش این وزارتخانه بر این است تا با استفاده حداکثری از همه ظرفیت ها پاسخگوی نیازها و انتظارات استان ها باشد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به جایگاه والای مشارکت های اجتماعی گفت: به دنبال این هستیم تا بتوانیم به صورت نظامند فعالیت و مشارکت های مردمی را در حوزه جوانان به صورت سمن ها و تشکل ها افزایش و توسعه دهیم.

احمدی با اشاره به ظرفیت های ورزشکاران سیستان و بلوچستان گفت: ورزش ظرفیت های بالایی دارد که بخشی از آنها از طریق درخشش ورزشکاران این استان در رقابت های بین المللی به فعل رسیده است.

انتهای پیام/ع

اختصاص 27 در صد ارزش افزوده وزارتخانه ورزش و جوانان دراستانها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار