تشریح جزئیات برگزاری کنسرت «بگو کجایی» محمد معتمدی/ تلاش برای اجرای موسیقی اصیل ایرانی

نشست خبری کنسرت «بگو کُجایی» با حضور محمد معتمدی در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری کنسرت «بگو کُجایی» با حضور محمد معتمدی خواننده اثر، علیرضا امینی سرپرست گروه، رضا شایسته رهبر اُرکستر و ايمان دلفانی نماينده تهیه‌کننده اثر در حوزه هنری برگزار شد.

در آغاز، علیرضا امینی سرپرست گروه گفت: آثار بسیاری هستند که سینه به سینه نقل شده و بازخوانی شده‌اند. یکی از بزرگان عرصه موسیقی، مجید وفادار است که آثارش مدام بازتولید و بازخوانی می‌شود. مجید وفادار آهنگسازی است که از دهه بیست بسیار فعال است. حدود 300 تصنیف در مجموعه آثارخود دارد که هم متن این نت‌ها و هم 200 صوت از آثارش باقی مانده است.

وی افزود: در ارکستر مجید وفادار ساختار موسیقی کلاسیک ایرانی نمود بسیار دارد. ما باید سعی کنیم در بازخوانی آثار هماهنگ باشیم. البته این نکته را بگویم که در این ما فقط یک کنسرت نداریم، بلکه 300 اثر داریم که در کنسرت‌هایی قبل از ماه محرم، در برج میلاد و یکی هم در تالار اندیشه اجرا خواهد رفت.

 

محمد معتمدی: موسیقی ایرانی را با اصالت و متناسب با ذائقه مردم اجرا کنیم

سپس، محمد معتمدی خواننده کنسرت «بگو کجایی» اظهار داشت: خوشحالم که بعد از سال‌ها قرار است در قالب پروژه‌ای، به طور منسجم آثار یکی از بزرگان را بر صحنه ببریم. علی رغم اینکه آثار این بزرگمرد زمزمه خیلی از افراد بود. نام مجید وفادار در عرصه موسیقی، دچار یک فراموشی و غفلتی شده و هدف ما از برگزاری این پروژه موسیقایی، جبران خسارتی است که به موسیقی ما وارد شده است.

وی گفت: امیدوارم که این شروعی باشد تا مخاطب را به سالن‌ها بیاوریم. امیدوارم بتوانیم رشته‌ای از مخاطبان را که از موسیقی جدا شده‌اند را دوباره به هم متصل کنیم و موسیقی ایرانی را با همان اصالت خودش، ولی متناسب با ذائقه مردم ارائه دهیم.

در ادامه، رضا شایسته رهبر ارکستر اظهار داشت: در حال حاضر هرکس که رئیس جمهور، رئیس مجلس و شورای شهر ‌می‌شود از کمبود شغل می‌گوید و شعار اشتغال می‌دهد؛ ولی من می‌خواهم بدانم که چرا در حوزه موسیقی این شعارها را نمی شنویم؟! من انتظار دارم مسئولان روند اداری صدور مجوز کنسرت، هزینه‌های سالن اجرا و سالن تمرین را برای ارکسترها و اهالی موسیقی راحت‌تر کنند. ما درخواست‌ وام سنگین نداریم و فقط از مسئولان دولتی می‌خواهیم که ما را حمایت کنند.

 

رسالت ارکستر، زنده نگه داشتن آثار قدیمی است

وی تاکید کرد: رسالت ارکستر زنده نگه داشتن آثار قدیمی است. زنده‌یاد مجید وفادار کارهای خوبی دارد و بسیار در موسیقی اصیل ایرانی تاثیرگذار است. به همین دلیل ما خواستیم آثار او را اجرا کنیم. من کمتر خواننده‌ای را دیدم که برای کاری که انجام می‌دهد، تا این حد حساسیت داشته باشد. ما در هر بخش از کنسرت خود، قطعاتی از مجید وفادار را اجرا می‌کنیم.

سپس محمد معتمدی اظهار داشت: اولین چیزی که مخاطب موسیقی با آن مواجه می‌شود، شعر است. مخاطب می‌خواهد شعر حتماً برای همان موسیقی سروده شده باشد. اکثر آثاری که در موسیقی ایران جاودانه شدند، ترانه داشتند و از غزل استفاده نشده است. ترانه مثل لباسی است که بر تن موسیقی دوخته می‌شود. اگر غزل برای موسیقی استفاده می‌شود، نباید واژگانی باشد که در اشعار حافظ و سعدی است. چرا که گوش مردم از‌ آنها پر است. مردم به دنبال خلاقیت و ترکیب‌های جدید هستند. من شخصاً سعی کردم از شعر شاعران معاصر استفاده کنم و از اشعار حافظ و سعدی در کنسرت های خاص‌تری استفاده کنم.

معتمدی در پایان تاکید کرد: ما نباید در بازآفرینی آثار هدفمان را که رفع انقطاع فرهنگی میان نسل گذشته و نسل جدید موسیقی است، فراموش کنیم.

 

 انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار