بیش از 60 درصد روستاهای استان کرمانشاه فاقد مسجد هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مساجد در گذشته کارکردهای خوب و متفاوتی داشته‌اند گفت: کارکردهای مساجد در 10 تا 20 سال اخیر تضعیف شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حجت الاسلام اسماعیل قبادی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مساجد از صدر اسلام مرکز پیگیری مباحث مهم از جمله انقلاب‌ها بوده‌اند گفت: مساجد جایگاه ترویج معارف، کسب معنویت، بیان احکام ضروری و محل رجوع مردم برای مشورت کردن بوده و هستند.

وی یکی از مهمترین دلایل تضعیف کارکردهای مساجد در یکی دو دهه اخیر را با بیشتر شدن دغدغه‌های مردم در ارتباط دانست و بیان کرد: زندگی ماشینی وقت زیادی را از افراد می‌گیرد و باعث شده تا آنها فرصت پرداختن به خیلی از کارها از جمله مسجد رفتن را پیدا نکنند.

 

قبادی  با بیان اینکه بیش از 60 درصد روستاهای استان کرمانشاه فاقد مسجد هستند، بیان کرد: به احداث حداقل دو هزار مسجد دیگر در استان نیاز داریم.

قبادی تعداد مساجد استان کرمانشاه را بین 800 تا 1250 مسجد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بین 800 تا 900 مسجد استان فعال بوده و مابقی یا در دست ساخت و یا در دست تعمیر هستند.

 

انتهای پیام/ز

مساجد از صدر اسلام مرکز پیگیری مباحث مهم بوده‌اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار