مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه

جشنواره بیستون قابلیت تبدیل به جشنواره بین المللی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از برگزاری اولین جشنواره ملی شعر بیستون همزمان با گرامیداشت یاد استاد «رشید یاسمی» خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه در دورۀ معاصر یکی از مراکز ادبی ایران اعم از شعر و داستان بوده است، گفت: در داستان با وجود چهره‌های شناخته شده، استان جایگاه ویژه‌ای دارد و در آسمان شعر نیز کرمانشاه همیشه ستاره‌هایی درخشان داشته‌است که هم در زبان فارسی و هم در زبان‌های بومی و محلی و به ویژه زبان کردی سرآمد روزگار خود بوده‌اند و امروزه نیز با وجود شاعران جوان و برجسته آوازه شعر کرمانشاه در سطح کشور مطرح است.

جعفری بیان کرد: از سوی دیگر تنوع قومی و به فراخور آن تنوع زبانی و گویشی در استان کرمانشاه، زمینۀ مناسبی برای شکوفایی ادبی این استان و ارتباط ادبی با کشورهای همسایه از جمله عراق وترکیه را فراهم کرده است، لذا با توجه به این ویژگی‌ها و توانایی‌های بالقوه است که تصمیم داریم جشنواره ملی شعر بیستون را در کرمانشاه برگزار کنیم.

وی افزود : این جشنواره با نام "بیستون" علاوه بر اینکه بیانگر وحدت ملی و استواری فرهنگی قومیت‌های مختلف غرب ایران است، هر ساله به نام یکی از بزرگان ادبی و فرهنگی شهر کرمانشاه مزین خواهدشد و امسال در نخستین دوره این رویداد مهم فرهنگی ادبی، این جشنواره بنام استاد رشید یاسمی برگزار می‌شود.

جعفری تصریح کرد: این جشنواره با وجود چهره‌های ادبی برجسته‌ای که دارد در سال های آتی امکان تبدیل شدن به یک جشنواره بین‌المللی را دارد و تصمیم داریم در این جشنواره از حضور همه چهره‌های برجسته ایران زمین به ویژه کرمانشاهیان ادب دوست دعوت بعمل آوریم.

 

 

انتهای پیام/ز

برگزاری جشنواره بیستون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.