همزمان با هفته دولت صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری از چندین طرح کشاورزی در بخش مرکزی خاش

بخشدار مرکزی خاش گفت: همزمان با هفته دولت ۱۲ پروژه کشاورزی، دامداری و شیلاتی با ۱۳ میلیارد ریال اعتبار در بخش مرکزی خاش به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مجتبی شجاعی امروز در حاشیه بازدید از واحد مرغداری آماده بهره‌برداری در بخش مرکزی خاش اظهار کرد: ۱۲ پروژه کشاورزی، دامداری و شیلاتی با ۱۳ میلیارد ریال در بخش مرکزی خاش شامل مرمت قنوات، کانال‌های آبیاری، انتقال آب با لوله، مرغداری، سیستم آبیاری نوین وغیره به مناسبت هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.


وی گفت : مرغداری مذکور با ۶ میلیارد ریال سرمایه به‌عنوان سی و چهارمین مرغداری بخش مرکزی خاش به زودی و در ایام هفته دولت در کنار سایر طرح‌های عمرانی و خدماتی به بهره برداری می‌رسد تا ظرفیت تولید گوشت سفید بخش مرکزی خاش به عنوان قطب تولید گوشت سفید استان از ۴۰۰۰ تن نیز عبور کند.

شجاعی ادامه داد: از دیگر طرح‌های قابل بهره برداری مرمت قنوات در گونیچ ، زاغک ، محمدآباد چشمه ، احداث کانال آبیاری دربوتگان ، احداث استخر ذخیره‌ آب در خسرواباد و چاه گاوی ، سیستم آبیاری نوین در چاه شهی، استخر پرورش ماهی در پیگل ، جایگاه بهداشتی دام در پشتکوه و کارواندر است .

بخشدار بخش مرکزی خاش ادامه داد : بخش مرکزی خاش با ۱۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۲۵۰۰۰ هکتار اراضی باغی و زراعی و بیش از ۷۰۰۰ نفر بهره بردار، سالانه ۱۰۰ هزار تن محصول تولید می‌کند که عمده محصولات در بازار استان، استان های همجوار و بر خی کشورهای منطقه به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: بخش مرکزی خاش دارای ۱۰۰۰ واحد گلخانه با تولید ۱۵۰۰۰ تن محصول ، ۳۴ واحد مرغداری با تولید ۴۰۰۰ تن گوشت سفید ، ۲۰۰ واحد پرورش دام سنتی با ۴۰۰۰ تن تولید گوشت قرمز ، ۴۰۰۰ هکتار نخیلات ، ۴۰۰۰ هکتار اراضی پسته ، ۶۰۰۰ هکتار گندم ، ۲۰۰۰۰ هکتار جو ، ۲۰۰۰ هکتار ذرت ، ۱۰۰۰ هکتار سبزی و صیفی ، ۶۰۰ هکتار انار ، ۶۰۰ هکتار انگورمیبتسد که در مجموع ۹۰ هزار تن‌ محصولات زراعی و ۱۰ هزار تن محصولات باغی در این بخش تولید می‌شود .

شجاعی ضمن قدردانی از تلاش مدیریت جهاد کشاورزی و همچنین همکاران شیلاتی این مدیریت گفت: رونق بخش کشاورزی از سیاست های محوری دولت تدبیر و امید است که شاه بیت و پیشانی اقتصاد مقاومتی است که از طرف دولت برای این بخش فعالیت های خوبی برنامه ریزی شده که با اجرای صحیح این برنامه ها می توانیم در بخش کشاورزی به نسبت گذشته فعال تر عمل کنیم .

بخشدار بخش مرکزی خاش با تاکید بر لزوم ایجاد تعاونی‌های متعدد از سوی کشاورزان و گسترش فعالیت های تولیدی در این بخش گفت: پس از ماموریت استاندار سیستان و بلوچستان به تمامی بخش‌های استان مبنی بر پیگیری ایجاد تعاونی‌های اثرگذار تولیدی با اشتغالزایی بالا ، با حمایت های فرماندار شهرستان و مدیریت جهاد کشاورزی، و صندوق کارآفرینی امید، بزرگترین طرح تعاونی روستایی استان و دومین واحد بزرگ‌تولید جوجه یک روزه کشور با تولید ۱۸ میلیون قطعه در سال، با تسهیلات ۴۵ میلیارد ریال و سهم اورده ۱۵ میلیارد ریال با بیش از ۲۳۰ نفر عضو در منطقه دوربن بخش مرکزی خاش کلنگ زنی و هم‌اکنون با سرعت خوبی د حال احداث است.

شجاعی بیان کرد: امید می‌رود فاز اصلی این طرح‌ها تا پایان سال به اتمام برسد که از مصادیق تحقق شعار سالجاری در بخش مرکزی خاش در سایه خودباوری و حمایت دولت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/ع

افتتاح پروژه کشاورزی در خاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار