اجرای رامبل استریپ در 2 کیلومتر از جاده های خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: اجرای رامبل استریپ در 2 کیلومتر از جاده های این استان برنامه ریزی و هدف گذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی اصغر بدیعی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی مقدم اظهار کرد: اجرای رامبل استریپ عرضی در محل تقاطع ها، مناطق مسکونی و محورهایی از استان که سابقه واژگونی دارند و همچنین اجرای رامبل طولی در راه های دوخطه ای که سابقه تصادف بدلیل سبقت های غیر مجاز دارند نصب می شود.

وی افزود: نوارهای رامبل با ایجاد شیارهای استاندارد بر روی آسفالت به رانندگان هنگام تغییر خطوط خود بوسیله ایجاد لرزش در خودرو و تولید صدا هشدار می دهند.

وی اظهار کرد: این تجهیزات در محور آشخانه - جنگل گلستان، محور جاجرم - سنخواست - اسفراین و محور بجنورد - شیروان نصب می شود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در حدود 2 کیلومتر اجرا می شود.

بدیعی مقدم افزود: مکان یابی این تجهیزات توسط کمیته ای متشکل از نماینده ای از راهداری و حمل و نقل جاده ای، فرمانده پلیس راه شهرستان ها، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها بررسی می شود و در مکان هایی که سوابق تصادفات دارند نصب می شود.

 وی گفت: نتایج و گزارش VTI نشان می دهد که مرگ و میر در بزرگراه ها و راه های دوطرفه با محدودیت سرعت 110 کیلومتر در ساعت با استفاده از نوارهای رامبل 17 درصد کاهش پیدا کرده است.

بدیعی مقدم گفت: رامبل طولی نیر در حاشیه بعضي از محورهای مورد لزوم استان جهت هشدار به راننده برای عدم خروج از جاده قبلا اجرا شده است.

انتهای پیام/آ

در راستای کاهش تصادفات اجرای رامبل استریپ در محورهای خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.