حاتمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ارتقاء سلامت روان افراد در گرو خدمات رسانی صحیح روان شناسان

معاون نظارت حرفه‌ای سازمان نظام روان شناسی گفت:با توجه به مشکلات و آسیب های اجتماعی، مشاوره و روان شناسی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود تا شاهد ارتقاء سلامت روان افراد در جامعه باشیم.

مشاهده پروانه اشتغال حرفه ای مشاوره را جدی بگیرید/ تضمینیبرای مشاوره افراد بدون پروانه و زیر زمینی نیستمحمد حاتمی معاون نظارت حرفه ای و کمیسیون های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از مهم ترین موارد دریافت پروانه حرفه ای، اخلاق حرفه ای است و باید مطابق ارزش های حرفه ای به این مهم پرداخته شود.

وی افزود: اوایل اردیبهشت هر سال شورای مرکزی تعرفه های روان شناسان و مشاوران را برای استان های تهران و شهرستان ها در مقاطع تحصیلی دانشیاری،استادی با در نظر داشتن تجارب حرفه ای مشخص می کند که طبق این قانون دانشیاران در ٤٥ دقیه ۸۵ هزار تومان، فوق لیسانس ها ۵۰ هزار تومان و سایر موارد لحاظ شده است كه مردم بايد از این موارد آگاهی لازم داشته باشند.

دریافت هزینه اضافی از بیماران منجر به لغو پروانه پزشکی می شود

حاتمی گفت: برخی گزارش ها نشان می دهد که بعضی از مشاوران و روان شناسان فراتر از مبالغ تعیین شده از بيماران هزینه دريافت مى كنند که این تخلف است و در صورت مواجهه سازمان پروانه این افراد لغو مى شود.

وی افزود: مراجعان در صورت مواجهه با این افراد باید با شماره تخلف سازمان تماس بگیرند و با ثبت تخلف شاهد اعمال قانون این نهاد باشند

 معاون نظارت حرفه ای و کمیسیون های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در پایان اظهار کرد: با توجه به مشکلات و آسیب های اجتماعی، آمار طلاق، ازدواج و سایر موارد، بحث مشاوره و روان شناسی از موضوعات مهمی است که باید مراجعان از خدمات با کیفیت مشاوره و روان شناسی بهره مند شوند تا شاهد ارتقاء سلامت روان و کاهش آسیب های روانی در گروه های مختلف سنی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار