پوشش بیمه‌ای یک میلیون و ۶۳۰ هزار مازندرانی

یک میلیون و ۶۳۰ هزار مازندرانی زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: یک میلیون و ۶۳۰ هزار مازندرانی زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند که ۶۸ درصد این تعداد روستاییان استان هستند.


وی با اشاره به اجرای طرح بیمه سلامت ایرانیان از ۴ سال گذشته، افزود: در طرح بیمه همگانی این سازمان نیز دویست و ۲۰ هزار نفر زیرپوشش قرار دارند.


مدیرکل بیمه سلامت مازندران با تاکید بر اینکه حساب درمانی ویزه بیمارانی که پرونده بیمه سلامت دارند تشکیل شده است، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات این است که در پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی با مشکل روبرو هستیم.


ظفرمند با تاکید بر لزوم پیشگیری به عنوان مقدمه‌ای ارزشمند در درمان، افزود:۲ هزار و ۲۲۹ مرکز درمانی مازندران و ۵۰ بیمارستان طرف قرار داد برای ارائه خدمات درمانی هستند.


وی همچنین به طرح ساماندهی بیماران خاص اشاره کرد و گفت: بیماران کلیوی دیالیزی هموفیلی تالاسمی و مبتلایان ام اس زیر پوشش بیمه سلامت بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر هستند و که تا سال گذشته بیش از ۳۷ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان هزینه شد.


مدیرکل بیمه سلامت مازندران همچنین به ارائه خدمات از طریق پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: توانمندسازی ارائه دهندگان خدمت و پذیرندگان خدمت ضروری است و. بر این اساس در ستاد‌های شهرستانی بیمه همگانی دستورالعمل اجرایی ابلاغ شده است.


ظفرمند به راه اندازی سامانه سیب در وزارت بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: بنا شد تا پرونده سلامت بیماران در سامانه ثبت و خدمات برای ارائه بهتر با ساماندهی بهتری اجرا شود.


وی افزود: مراکز دولتی ۱۰۰ درصد هزینه بیماران سرطانی را اکنون تقبل می‌کنند و کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران نیز از سطح کیفی بالایی برخوردار است.


انتهای پیام/ع


یک میلیون و ۶۳۰ هزار مازندرانی زیر پوشش بیمه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار