کمک بلاعوض دولت به کشاورزان‏ برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری

دولت برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری که کشاورزان متقاضی آن باشند 85 درصد کمک به صورت بلاعوض پرداخت ‏می‌کند و کشاورزان تنها به پرداخت 15 درصد هزینه می‌توانند زمین‌های مورد نظر خود را انواع سیستم‌های نوین آبیاری ‏مجهز کنند. ‏

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا ناصری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر افزود: برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت کم آبیاری در روستاهای تابعه‌ی شهرستان نیر با جدیت دنبال می‌شود، این کارگاه‌های متعدد آموزشی با موضوع کم آبیاری با حضور؛ کشاورزان پیشرو، مددکاران ترویجی، اعضای نظام صنفی کارهای کشاورزی و سایر بهره‌برداران شهرستان  برگزار می‌شود و تاکنون تعداد بیش از 400 نفر از کشاورزان منطقه در قالب کارگاه‌های فنی و آموزشی مهارت‌های خود را افزایش داده‌اند .

وی افزود : یکی از اهداف اساسی که این مدیریت در راستای آموزش و ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی کشاورزان در زمینه کشاورزی دنبال می‌کند اهمیت استفاده بهینه از آب کشاورزی و ضرورت بکارگیری انواع سیستم‌های آبیاری تحت فشار در این ‌مورد می‌باشد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر تصریح کرد‏: آبیاری کم فشار زیر سطحی فواید زیادی را نصیب بهره‌برداران می کند از جمله اینکه در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود برای اراضی خرد و کوچک قابل استفاده است و نیاز به تاسیسات استخر و برق ندارد، از سوی دیگر امکان کود دهی کودهای محلول نیز در این روش آبیاری وجود دارد.

ناصری افزود: دولت برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری که کشاورزان متقاضی آن باشند 85 درصد کمک به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند و کشاورزان تنها به پرداخت 15 درصد هزینه می‌توانند زمین‌های مورد نظر خود را انواع سیستم‌های نوین آبیاری مجهز کنند.

 

انتهای پیام/ع

اجرای سیستم‌های نوین آبیاری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
ازسال 93 تابه الان برای انجام لوله کشی زمینم هنوز گیرم شما میگویید من کشاورز با خشکسالی ونتوانستن پرداخت وامم ونیاز به گرفتن تسهیلات چکار بکنم
آخرین اخبار