استاندار چهارمحال و بختیاری:

اقتدار جمهوری اسلامی مدیون شهدا، ایثارگران و آزادگان

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران، مدیون جان‌فشانی شهدا، ایثارگران و آزادگان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و در همایش تجلیل از آزادگان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران، مدیون جان‌فشانی شهدا، ایثارگران و آزادگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به احساس خطر ابرقدرت‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی و توطئه شوم آنان برای مقابله با نظام نوپای جمهوری اسلامی به عنوان یک تهدید جدی در مقابل منافع استکباری آنان در منطقه و جهان گفت: چون در آن زمان، ایران از نظر محاسباتی و استراتژیکی، آمادگی دفاعی لازم را نداشت، ابرقدرت‌ها آن را بهترین زمان برای حمله به میهن اسلامی دانستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: اما به لطف الهی و با رهبری امام راحل (ره) و حضور رزمندگان و ایثارگران، این محاسبات به هم خورد و قدرت جمهوری اسلامی پس از دفاع مقدس بیشتر از گذشته شد و امروز به عنوان یک قدرت مهم و مؤثر در جهان مطرح است.

سلیمانی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان تنها انقلابی که جمهوریت و اسلامیت در کنار مسائل اقتصادی در آن دخیل است، در میان سایر انقلاب‌ها در دنیا منحصر به فرد می‌باشد.

همایش تجلیل از آزادگان چهارمحال و بختیاری با حضور ۴۰۰ نفر از آزادگان، جمعی از ایثارگران و مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد.

در این همایش از خانواده‌های معظم ۱۶ آزاده شهید استان به عنوان اسوه‌های صبر و ایثار به طور ویژه تجلیل گردید.

گفتنی است: آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس پس از تحمل سال‌ها رنج اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق، در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ پای به میهن اسلامى گذاشتند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
 
استان چهارمحال و بختیاری دارای ۵۲۶ آزاده دوران دفاع مقدس می‎باشد و تا کنون ۱۶ نفر آنان به شهادت رسیده‌اند که شهادت ۸ نفر آنان در دوران اسارت صورت گرفت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.