عاملان نشر اکاذیب علیه موسسات مجاز در ایلام دستگیر شدند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری عاملان نشر اکاذیب علیه یکی از موسسات مالی و اعتباری و مسئولان آن خبر داد.

عاملان نشر اکاذیب علیه موسسات مجاز در ایلام دستگیر شدند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،علی جمالی اعلام کرد: پیرو شکایت مسؤولان یکی از موسسات مالی و اعتباری مبنی بر اینکه فرد یا افرادی با راه‌اندازی صفحات مختلفی در فضای مجازی ضمن انتشار اسامی کارکنان و برخی از مشتریان، آنان را کلاهبردار خطاب کرده، موضوع با دستور مرجع قضایی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

 

جمالی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع و اینکه این کار باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی به خصوص سپرده‌گذاران و مشتریان موسسه و ایجاد جو روانی منفی در جامعه می‌شود کارهای فنی و اطلاعاتی و پیگیری های گسترده در خصوص شناسایی عاملان آن آغاز شد.

 

وی افزود: با تلاش شبانه روی کارشناسان این پلیس متهمان شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

 

جمالی قصد این افراد از انتشار اکاذیب و نشر اسامی مشتریان این موسسه را تن ندادن آن موسسه در قبال خواسته‌های نامتعارف آنان عنوان کرد و گفت: هرگونه انتشار اکاذیب به هر دلیلی در فضای مجازی جرم تلقی شده و در صورت مشاهده برابر قانون جرایم رایانه ای با آن برخورد خواهد شد.

 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام اظهار کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/اس

دستگیری عاملان نشر اکاذیب علیه موسسات مجاز در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.