افزایش 16درصدی کمک های خیران به نیازمندان استان اردبیل

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل از افزایش 16درصدی کمک های خیران به نیازمندان استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر توحیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه خیران این استان در 4 ماهه امسال 70 میلیارد و 204 میلیون ریال به نیازمندان کمک کردند و افزود: امسال این کمک ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه خیرین بیش از 45 میلیارد و 283 میلیون ریال به صورت نقدی به خانواده‌های تحت حمایت کمک کرده‌اند، اظهار کرد: نیکوکاران حدود 25میلیارد ریال نیز به صورت غیرنقدی به اقشار آسیب پذیر کمک کرده‌اند که این امر نقش بسزایی در تأمین لوازم ضروری زندگی مددجویان داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: بر اساس سیستم نیازسنجی و با اولویت رفع مشکلات اساسی مددجویان، کمک‌های مردمی بین خانواده‌های تحت حمایت توزیع ‌شده است.

توحیدی با اشاره به اینکه موظف هستیم کمک‌های مردمی را در اسرع وقت بین خانواده‌های تحت حمایت توزیع کنیم، اضافه کرد: تمامی کمک‌های نیکوکاران بر اساس نیات خیران و در همان محل جمع آوری شده بین نیازمندان منطقه توزیع می‌شود تا بخشی از مشکلات ضروری مددجویان برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان و روستاییان نیکوکار بیش از 4 میلیارد و 370 میلیون ریال زکات مال پرداخت کرده‌اند، گفت: زکات پرداختی مردم خیر استان نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 160 درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه اعضای شورای زکات استان، صدا و سیما، طلاب و مبلغان علوم دینی نقش بسزایی در افزایش زکات پرداختی داشته‌اند، افزود: با نهادینه شدن فرهنگ زکات در بین آحاد مختلف جامعه می‌توان شاهد تسریع و تسهیل در روند رفع مشکلات خانواده‌های بی‌بضاعت و همچنین ریشه کن شدن فقر و محرومیت از منطقه شد.

توحیدی همچنین از پرداخت بیش از 12 میلیارد و 500 میلیون ریال صدقه در 4 ماهه امسال توسط اهالی استان خبر داد و اظهار کرد: این مقدار نسبت به پارسال نیز 4 درصد افزایش داشته است و بیانگر این است که خیران با مشارکت در طرح‌های حمایتی کمیته امداد همواره یاریگر این نهاد در دستگیری از اقشار مستضعف و مستمند جامعه بوده و اعتماد عمومی به این نهاد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی همه مشکلات مددجویان باشد بنابراین لازم است خیران و نیکوکاران بیش از پیش با کمک‌های خیرخواهانه خود این نهاد را یاری کنند.

براساس آمارهای موجود 26 هزار و 238خانوار کم بضاعت در استان اردبیل تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

 

انتهای پیام/ح

خیران استان اردبیل بیش از 70 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کرده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.