رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان؛

سیستان و بلوچستان رتبه دوم تولید خرمای کشور را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان رتبه دوم تولید خرمای کشور را داراست.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان رتبه دوم تولید خرمای کشور را داراست.


رضانجفی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان رتبه دوم تولید خرمای کشور را دارد گفت: امسال ۲۳۰ هزار تن خرما از سطح نخلستان های استان برداشت و روانه بازار مصرف می شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۷ هزار هکتار از سطح باغ های سیستان و بلوچستان به کشت خرما اختصاص دارد که ۴۵ هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.


رضا نجفی افزود: کار برداشت خرما که از نیمه دوم تیر در سیستان و بلوچستان آغاز شده در نیمه اول آبان به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: ۷۰ نوع خرما در استان سیستان و بلوچستان تولید می شود که خرمای ربی و مضافتی بیشترین سطح زیر کشت را تشکیل می دهند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از دیگر ارقام کشت شده خرما در استان را هلیله، مضافتی، کتومی، نگال و شکری ذکر کرد و گفت: خرمای تولید شده استان علاوه بر استان های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و روسیه صادر می شود.


وی گفت: هم اینک ۲۱ واحد بسته بندی خرما با ظرفیت ۴۰ هزار تن، ۵۵ واحد سردخانه نگهداری خرما با ظرفیت ۷۰ هزارتن تن و ۳ واحد فرآوری خرما با ظرفیت ۱۲ هزار تن در استان وجود دارد.

 

انتهای پیام/گ

تولیدخرما در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار