هزاران آمریکایی برای گرامیداشت قربانی خشونت‌های نژادپرستان در شارلوتسویل به خیابان‌های این شهر آمدند

مراسم یادبود قربانی درگیری‌های روز شنبه در شارلوتسویل که اکنون به نماد اعتراض به نژادپرستی تبدیل شده است، امروز با حضور هزاران آمریکایی در این شهر برگزار شد.

هزاران آمریکایی برای گرامیداشت قربانی خشونت‌های نژادپرستان در شارلوتسویل به خیابان‌های این شهر آمدندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، هزاران آمریکایی برای گرامیداشت هیتر هِیر پارک، قربانی درگیری‌های روز شنبه در شارلوتسویل که اکنون به نماد اعتراض به نژادپرستی تبدیل شده است، به خیابان‌های این شهر آمدند. همچنین، صدها شرکت‌کننده در سالن برگزاری مراسم یادبود هیتر هیر، لباس‌هایی به رنگ بنفش‌، رنگ موردعلاقه او، به تن داشتند.

همچنین ان پی آر با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: پس‌لرزه‌های درگیری‌های خشونت‌آمیز میان طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان و مخالفان نژادپرستی در شارلوتسویل، همچنان در سراسر آمریکا ادامه دارد.

راهپیمایی نژادپرستان در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیای آمریکا در 21 مرداد ماه سال جاری (شنبه) پس از اعتراض گروههای مخالف نژادپرستی به این اقدام، به خشونت کشیده شد. در همان روز، یک دستگاه خودرو با سرعت زیاد، شماری از معترضان به تجمع نژادپرستان را زیر گرفت. بر اثر این حادثه، یک نفر کشته و 21 نفر نیز زخمی شدند. قربانی این حادثه زن جوان 32 سالهای به نام هیتر هیر بود که به عنوان مشاور حقوقی فعالیت میکرد.

ترامپ در واکنش به درگیری‌های خشونت‌آمیز شارلوتسویل، سفیدبرترپندارها و نئونازیها را که آغازگر خشونت های شارلوتسویل بودند، محکوم نکرد. او اظهار داشت هر دو طرف خشونت های شارلوتسویل در وقوع حادثه این شهر مقصر هستند. این در حالی است که بسیاری از مقامات سیاسی آمریکا از جمله جمهوری‌خواهان حادثه شارلوتسویل را «تروریسم داخلی» خواندند. موضع‌گیری بحث‌برانگیز رئیس جمهور آمریکا در قابل این حادثه، اعتراضات شدیدی را در میان آمریکایی‌ها و جامعه سیاسی این کشور به دنبال داشته است.

 

انتهای پیام/


هزاران آمریکایی در روز برگزاری مراسم یادبود قربانی حادثه شارلوتسویل به این شهر آمدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار