ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان؛

آقای هاشمی چرا بدون پشتوانه مالی، مملکت را بدهکار کردید/ شما انتقاد نمی‌پذیرید

نماینده مشکین شهر گفت: آقای هاشمی چرا بدون پشتوانه مالی مملکت را بدهکار کردید و پول بیمه سلامت را به جیب میلیاردرها ریختید؟

در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی ملکی نماینده مشکین شهر در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با حسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان، اظهار داشت: اینکه آقای قاضی زاده هاشمی وزیر توانمندی است بر هیچ کس پوشیده نیست اما باید مواردی را در خصوص این وزارتخانه گوشزد کنم چراکه وجود این موارد زیبنده یک کارگزار جمهوری اسلامی نیست.

نماینده مردم مشکین شهر ادامه داد: بر اساس نظر سنجی از میان همکاران ایشان که عددی حدود 4هزار و 417 نفر شرکت کرده بودند 89 درصد با عملکرد آقای قاضی زاده هاشمی مخالف بودند.

وی تصریح کرد: یکی از اصول مدیریت کارآمد و موثر جلب رضایت ذی نفعان است که آقای هاشمی در این مورد ناکام بودند. این وزیر پیشنهادی از نظر علمی و مالی بی نیاز است و به نوعی باید گفت با منت برای وزارت آمده است.

ملکی گفت: یکی از ابزار ریاست داشتن سعه صدر است، اما من معتقدم که شما تحمل مخالف را ندارید؛ این موضوع از کانال های مختلف قابل اثبات است و در کنار این شما کسانی را که مسائل و مشکلات خود را اعلام می کنند مورد قضاوت قرار می دهید و از تعادل خارج می شوید که این زیبنده یک کارگزار جمهوری اسلامی نیست و مطمئن باشید اگر این موضوعات اصلاح شود در کنار توفیقات حاصله بسیار موثر است.

نماینده مردم مشکین شهر با بیان اینکه کار شما با کسانی است که بیمار دارند یا خود مریض هستند افزود: حرمت شکنی در جامعه پزشکی به دلیل اعمال مدیریت غیر اصولی و عدم تعادل با پزشکان ناراحتی هایی را به وجود می آورد. در کنار این موضوع وجود تبعیض آشکار در وزارتخانه و عدم توجه به شایسته سالاری به خصوص در زمینه کسانی که در گزینش های علمی رتبه های برتر را آورده اند.

وی ادامه داد: من خود شاهد این موضوع بودم که رتبه های اول در زمینه های تخصصی و فوق تخصصی به علت اینکه اعضای هیات علمی جلوتر باشند کنار زده می شوند که این خود تبعیض آشکار است؛ کسانی هستند که چند سال در گزینش ها نفر اول شدند اما به همین دلیل کنار گذاشته شدند که این بسیار زشت است. اگر قرار است شایسته سالاری باشد حق این افراد است.

ملکی با بیان اینکه نظام ارجاعی در این وزارتخانه به طور کامل اجرا نشده است افزود: برای جلوگیری از سرگردانی بیماران، قانون عدم تحمل نظام ارجاع به تصویب رسیده است اما وزارت بهداشت با رفتار سلیقه ای از اجرای آن سر باز زده است و از همین طریق ضمن هدر رفت وقت و عمر بیماران و همراهانشان هزینه های زیادی را به آنها تحمیل می کنند.

نماینده مردم مشکین شهر تصریح کرد: جهت ریشه یابی و تشکیل پرونده برای افراد از مبادی اولیه تا مراکز تخصصی دستور تعیین پزشک خانواده ارسال شد اما به آن توجه نشد و کنار زده شد اما امروز مجلس این موضوع را می خواهد و به دنبال اجرایی کردن آن است.

وی ادامه داد: به دلیل عدم اجرای مدیریت اصولی بر منابع مالی و توجه ویژه به کسانی که ماهانه درآمدهای میلیاردی دارند منجر به تاخیر در پرداخت بیمه سلامت و تامین اجتماعی شده است و قریب به حدود 20 هزار میلیارد بدهی برای وزارت بهداشت ایجاد کرده است که در برنامه ششم مجلس برای جبران آن فروش اوراق قرضه را در نظر گرفته است.

ملکی با طرح این سوال که چرا بدون پشتوانه مملکت را بدهکار کردید گفت: شما 8 هزار میلیارد تومان برای بیمه سلامت و 8 هزار میلیارد تومان برای بیمه تامین اجتماعی در نظر گرفتید اما سوالی که مطرح می شود این است که چرا ماهانه باید مبلغ حدود یک میلیون تومان از جیب کارگر به جیب کسانی که درآمدهای ماهانه میلیاردی دارند برود، به همین خاطر تامین اجتماعی زمین گیر شد.

نماینده مردم مشکین شهر افزود: به خاطر اینکه برنامه سلامت بالینی را اجرا نکردید دولت مجبور شد آن را در برنامه ششم بیاورد در حالی که این قانون از گذشته وجود داشته است. در زمینه پرداخت حقوق پزشکانی که در مناطق محروم خدمت می کردند تاخیر یکساله وجود داشته که این همان تبعیض آشکار است.

وی در بخش پایانی سخنانش درباره تبدیل وزارت بهداشت به وزارت ویژه رانت خواری خاطر نشان کرد: همه اینها که گفته شد گوشه ای از مسائل و مشکلاتی بود که در این وزارتخانه اتفاق افتاده است و امیدوارم وزیر پس از کسب رای اعتماد از مجلس آنها را حل کند.

انتهای پیام/ 

 

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.