مدیر شهرک پتروشیمی توسعه نگین مَکُّران؛

ساخت نیروگاه 340 مگاواتی برق در چابهار

مدیر شهرک پتروشیمی توسعه نگین مَکُّران چابهار گفت: نیروگاه 340 مگاواتی برق منطقه آزاد چابهار با سرمایه گذاری هفت هزار و 800 میلیارد ریال توسط شرکت مپنا«مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران» در حال ساخت است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،جهانبخش جعفری افزود: عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه این نیروگاه برق از فروردین پارسال آغاز شده و با برنامه ریزی هایی که انجام شده قرار است تا 28 ماه آینده راه اندازی شود.

جعفری گفت: هم اینک ژنراتورهای این نیروگاه در حال ساخت است که پس از آماده شدن نصب خواهد شد.

وی افزود: خوراک این نیروگاه برق، گاز متان است و برق تولید شده آن برای شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر شهرک پتروشیمی توسعه نگین مَکُّران چابهار ادامه داد: این شهرستان در آینده به یکی از قطب های مهم صنعتی و پتروشیمی تبدیل خواهد شد و این به معنای متحول شدن اقتصاد و ایجاد هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم است.

جعفری گفت: خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار توسط شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران با اعتبار110 هزار میلیارد ریال( هزار و 100 میلیارد تومان) و به طول 290 کیلومتر در حال اجراست که هم اینک لوله گذاری 25 کیلومتر آن از ایرانشهر به طرف چابهار به اتمام رسیده است.

وی افزود: از مجموع 290 کیلومتر خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار 201 کیلومتر لوله 56 اینچ، 44کیلومتر 44 اینچ، 20 کیلومتر 20 اینچ و 25 کیلومتر 16 اینچ است.

مدیر شهرک پتروشیمی توسعه نگین مَکُّران چابهار گفت: پس از رسیدن گاز به چابهار و تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی و صنایع سنگین، نیروگاه برق 340 مگاواتی راه اندازی می شود.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار