واکنش تند دیپلمات‌های انگلیسی به اظهارات ترامپ درمورد حادثه شارلوتسویل

تعدادی از دیپلمات‌های انگلیسی اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» درمورد حادثه نژادپرستانه شارلوتسویل را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، مدعی شد هر دو طرف درگیر در خشونت‌های شارلوتسویل مقصر بودند و نمی‌توان گفت همه آنها انسان‌های بدی هستند! برخی نمایندگان و وزرای انگلیسی ضمن انتقاد از این اظهارات ترامپ، اعلام کردند به عقیده آنها وی عقل خود را از دست داده ‌است.

ترامپ در اظهارات خود گفته بود: انسان‌های خوبی در هر دو طرف درگیر حضور داشتند. همه این افراد نئوفاشیسم نیستند، باور کنید. همه این افراد نژادپرست نیستند. یک گروه با گروه دیگر درگیر شده است. می‌توانید هرچه می‌خواهید بگویید؛ اما این همان اتفاقی است که افتاده!

ساجد جاوید، مسئول بخش جوامع در وزارت خارجه انگلیس، در حساب توییتر خود نوشت:
 نئونازی بد است؛ ضد نازی خوب است. به عنوان یک کودک مطالب خوبی یاد گرفتم. منظور رئیس جمهور آمریکا کاملا واضح و روشن بود.

 سم گایما، وزیر زندان‌های انگلیس، نیز نوشت: کلمات مهم هستند. سکوت مهم است. ما باید تنفر را کنار بگذاریم تا آزادی و صبر اجتماعی را در جامعه حفظ کنیم. بسیاری در این راه جنگیدند و کشته شدند.

سپس وی با کنایه گفت: رئیسِ «جهان آزاد» وقتی نمی‌تواند فاشیسم را به اسمش صدا بزند، عقل و مشاعر خود را از دست داده‌ است.

برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس نیز نسبت به سفر سال آینده ترامپ، به این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

«روث دیویدسون»، رهبر حزب محافظه‌کار اسکاتلند، نیز در این باره گفت: رئیس جمهور آمریکا به روی جهان نگاه کرد و از نازی، فاشیسم و نژادپرستی حمایت کرد. شرم‌آور است.

دونالد ترامپ پس از گذشت دو روز (روز دوشنبه) از حوادث خشونت‌بار شارلوتسویل در یک کنفرانس مطبوعاتی، این حوادث را محکوم کرد. وی گفت: ما به شدت این نمایش گسترده نفرت، خصومت و خشونت را از همه جنبه‌ها محکوم می‌کنیم. این اقدامات مدتهاست در کشور ما اتفاق می‌افتد. یک گروه بد در یک طرف هستند و گروه دیگر هم بسیار خشونت‌آمیز رفتار می‌کنند.

اینکه دونالد ترامپ صراحتا از گروه‌های راست افراطی (نژادپرستان سفیدپوست) که عامل اصلی خشونت‌های شارلوتسویل بودند، نامی نبرد، انتقاد گروه‌های مختلف را به دنبال داشت. رئیس جمهور آمریکا همچنین به دلیل اینکه این حوادث را پس از دو روز محکوم کرد، مورد انتقاد‌های زیادی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد دیپلمات‌های انگلیسی از واکنش ترامپ به حادثه شارلوتسویل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار