وجود ۵۸هزار مشترک آب در رفسنجان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت:۸۵ هزار مشترک آب در شهرستان رفسنجان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: از پارسال تاکنون 13 دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در نقاط مختلف شهر رفسنجان نصب شده است.
با اشاره به اینکه کیفیت آب استان کرمان در کوهبنان، ریحانشهر، رفسنجان و شهربابک پایین است؛گفت: برای ارتقاء کیفیت آب و تامین سلامتی مردم در این بخش، دستگاههای تصفیه آب در این مناطق نصب می شود.
طاهری با اشاره به وجود 58 هزار مشترک آب در شهر رفسنجان تصریح کرد: شهرهای مجاور رفسنجان از جمله کشکوئیه، صفاییه و بهرمان مشکل کیفیت آب ندارند.
طاهری افزود: آب در دستگاههای تصفیه در شهر رفسنجان، در 2 مرحله شامل حذف فلزات سنگین و رساندن سختی آب به حد استاندارد تصفیه می شود.
طاهری با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد از جغرافیای ایران در منطقه گرم و خشک با بارندگی پایین قرار دارد گفت: در رفسنجان نیز بارندگی کمتر از میانگین استان کرمان است به طوری که طی پارسال 59 میلیمتر بارندگی در رفسنجان داشتیم.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز گفت: هر میزانی آبی که به دستگاههای تصفیه آب جهت سالم سازی وارد می شود 25 درصد به صورت پسآب بیرون می آید که بی خطر است.
مجتبی ابراهیمی تصریح کرد: ec پساب در حد استاندارد و برای محیط زیست بی خطر است و می توان از آن برای آبیاری فضای سبز و در صنعت استفاده کرد.
وی افزود: مجهز ترین آزمایشگاه جنوب شرق کشور در کرمان قرار دارد که آب تصفیه شده را در طول روز سه مرتبه مورد آزمایش قرار می گیرد.
معاون توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز گفت: امسال ایجاد 15 هزار مترمکعب مخزن و بازسازی 25 کیلومتر خطوط شبکه اصلی آب و فاضلاب شهر رفسنجان در دستور کار است.
عباس سلطانی افزود: سالانه 45 تا 50 کیلومتر بازسازی شبکه های فرسوده آب در رفسنجان انجام می شود.
انتهای پیام/ی

استاندارد و تصفیه آب رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار