استاندار لرستان:

ضرورت ایجاد بازارچه و رستوران طبخ غذا‌های دریایی در لرستان

استاندار بر ضرورت راه‌اندازی بازارچه و رستوران طبخ غذا‌های دریایی در لرستان تأکید کرد.

هوشنگ بازوند، با بیان اینکه مرکز فروش آبزیان در لرستان نداریم، گفت: برای احداث این بازارچه زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر نیاز بوده که سرمایه‌گذار نیز پای کار بوده و اعلام آمادگی نیز کرده است.

وی با بیان اینکه بازارچه و رستوران طبخ غذا‌های دریایی برای اولین بار در خرم‌آباد احداث و بعد در شهرستان‌های دیگر نیز راه‌اندازی خواهد شد، گفت: با این بازارچه چهار تا پنج میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان انجام خواهد شد.


بازوند افزود: بازارچه‌ غذا‌های دریایی در صورت راه‌اندازی در آینده نیز گسترش و حتی خط صادرات آن راه‌اندازی خواهد شد.

استاندار لرستان گفت: با احداث بازارچه‌ غذا‌های دریایی ، در بحث آبزیان ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان انجام خواهد شد.

وی احداث این بازارچه فروش ماهی در خرم‌آباد را از نیاز‌های اساسی این شهرستان برشمرد و افزود: شهرداری‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط برای احداث رستوران‌های طبخ غذا‌های دریایی در لرستان حمایت‌های لازم را انجام دهند.

بازوند تأکید کرد: لرستان یکی از استان‌های سرآمد در بحث آبزیان است، ولی سرانه مصرف ماهی در خرم‌آباد در سال علیرغم تولید بالای آبزیان، پنج کیلوگرم است.

وی افزود: استفاده بی‌رویه از گوشت قرمز در لرستان را شاهد هستیم، دو درصد مرگ ومیر در لرستان بیشتر از سایر نقاط کشور به دلیل مشکلات قلبی و عروقی صورت می‌گیرد.


استاندار لرستان گفت: حدود یک هزار چشمه در لرستان وجود دارد که هرکدام از این‌ها ظرفیت و خروجی آب بیش از چهار مترمکعب بر ثانیه دارند و حدود ۴۴ درصد آب حوضه کرخه از استان ما تأمین می‌شود.


انتهای پیام/د

ایجاد بازارچه و رستوران طبخ غذا‌های دریایی برای اولین بار در خرم‌آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.