سرمایه گذاری شرکت چینی در ساخت پنلهای خورشیدی تویسرکان

یک شرکت چینی برای ساخت نیروگاه خورشیدی در تویسرکان اعلام آمادگی کرد.

سرمایه گذاری شرکت چینی در ساخت پنلهای خورشیدی تویسرکانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اژدردل مدیر مسئول دفتر بازاریابی شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به آمادگی مسئولین شهرستان تویسرکان در واگذاری هشتاد هکتاراز زمین شرکت شهرکهای صنعتی که قابلیت ایجاد دو نیروگاه سی مگاواتی را دارد گفت: استان همدان به طور میانگین سالانه 280 روز در سال تابش مستقیم آفتاب دارد که دارای توجیه اقتصادی بالایی است.

 وی با اعلام اینکه تا به حال بیست ویک مگاوات انرژی خورشیدی نصب شده در استان داریم که هفت مگاوات آن در نیروگاهی در نزدیکی شهرک صنعتی ویان کبودراهنگ در آینده ای نزدیک با حضور وزیر نیرو افتتاح خواهد شد گفت: پنج نیروگاه دیگرهم با ظرفیت 5 تا 7 مگاوات در استان همدان در دست اقدام است.

ژوفنگ ، مدیر شرکت سرمایه گذار چینی هم با اشاره به اینکه با تحقیقات انجام شده این شرکت در تویسرکان مشخص شد که این شهرستان به لحاظ جغرافیایی امکان مناسبی برای ایجاد نیروگاههای خورشیدی دارد افزود: شرکت چینی برای سرمایه گذاری در تویسرکان محدودیتی نخواهد داشت.

صداقی مسئول کمیته سرمایه گذاری ایران هم با اشاره به بازدیدها و گفتگوهای شرکت چینی دراردیبهشت ماه 96 گفت: در نهایت سه نقطه از استان همدان شامل شهرستان های بهار، کبودراهنگ وتویسرکان مبنای سرمایه گذاری برای نصب پنلهای خورشیدی شد که در قدم اول شرکت سرمایه گذار چینی تفاهم نامه ساخت نیروگاه خورشیدی تا ظرفیت 350 مگاوات در استان همدان را امضا کرد.

فرماندار تویسرکان درمورد اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی در این شهرستان گفت: در جلسه ای با حضور دستگاههای مختلف اجرایی شهرستان با شرکت سرمایه گذار چینی و شرکت ایرانی واسطه درباره ساخت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 30 مگاوات گقتگو و مقدمات لازم فراهم شد.

مومیوند با اعلام آمادگی برای همکاری با سرمایه گذاران گفت: ساخت نیروگاه خورشیدی با انرژی پاک ، از نظر ورود نقدینگی به شهرستان و ایجاد اشتغال برای تویسرکان دارای اهمیت است.

انتهای پیام/ش.و

همکاری چینی ها برای ساخت پنلهای خورشیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.