اصرار رئیس‌جمهور آمریکا به حمایت از نژادپرستان سفیدپوست؛

ترامپ: هر دو طرف خشونت‌های اخیر شارلوتسویل مقصر بوده‌اند!

دونالد ترامپ هر دو طرف درگیر در خشونت‌های نژادپرستانه اخیر شهر شارلوتسویل در ویرجینیا را مقصر دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته (سه‌شنبه) در واکنش به حوادث شارلوتسویل اعلام کرد: هر دو طرف در خشونت‌های اخیر شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا مقصر بوده‌اند. اظهارات پیشین من در خصوص این حوادث بخاطر اطلاعاتی بوده که من تا آن زمان داشتم.

او که بخاطر واکنش دیرهنگام به حوادث شارلوتسویل از سوی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مورد انتقاد قرار گرفت، روز گذشته اعلام کرد که هر دو طرف را باید بخاطر خشونت‌های شارلوتسویل سرزنش کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: یک گروه بد در یک طرف هستند و گروه دیگر هم بسیار خشونت‌آمیز رفتار می‌کنند. هیچکس نمی‌خواهد این را بگوید؛ اما من می‌گویم. همه این افراد نئوفاشیسم نیستند، باور کنید. همه این افراد نژادپرست نیستند. یک گروه با گروه دیگر درگیر شده است. می‌توانید هرچه می‌خواهید بگویید؛ اما این همان اتفاقی است که افتاده است!

روز شنبه درگیری‌های خشونت‌آمیزی میان فعالان ضدنژادپرستی و گروه‌های راست‌افراطی در شارلوتسویل ویرجینیا رخ داد. در این درگیری‌ها، یک خودرو شماری از تظاهرکنندگان را زیر گرفت. در این حادثه یک نفر کشته و ۱۹ نفر مجروح شدند.

دونالد ترامپ پس از گذشت دو روز (روز دوشنبه) از حوادث خشونت‌بار شارلوتسویل در یک کنفرانس مطبوعاتی، این  خشونت‌ را محکوم کرد. وی گفت: «ما به شدت این نمایش گسترده نفرت، خصومت و خشونت را از همه جنبه‌ها محکوم می‌کنیم. این اقدامات مدتهاست در کشور ما اتفاق می‌افتد.»

اینکه دونالد ترامپ صراحتا از گروه‌های راست افراطی (نژادپرستان سفیدپوست) که عامل اصلی خشونت‌های شارلوتسویل بودند، نامی نبرد، انتقاد گروه‌های مختلف را به دنبال داشت. رئیس جمهور آمریکا همچنین به دلیل اینکه این حوادث را پس از دو روز محکوم کرد، مورد انتقاد‌های زیادی قرار گرفت.


انتهای پیام/

ترامپ  هر دو طرف حوادث شارلوتسویل را مقصر دانست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار