اختصاص بيش از 4درصد از كل تسهيلات بانکی كشور به کرمانشاه

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری كرمانشاه گفت: دولت منابع محدودی برای کمک به کارآفرینان کرمانشاهی دارد و این مردم هستند که می توانند با خرید کالا از این سرمایه گذاران حمایت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  رضا رحيمی معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری كرمانشاه گفت: در راستای اجرای سياست های اقتصاد مقاومتی بيش از 100 واحد صنعتی راكد استان به چرخه توليد بازگشته اند و براساس برآوردهای صورت گرفته حداقل 60 واحد صنعتی راكد تا پایان سال جاری به چرخه تولید بازمی گردند و همچنین بيش از 100 واحد از مجموعه های نيمه راكد نيز کاملاً فعال می شوند.

وی افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی كشور بيش از چهار درصد از كل تسهيلات بانکی كشور را به کرمانشاه اختصاص داده است هرچند استان تنها دو و نیم درصد جمعیت کشور را داراست، ولی با توجه به نرخ بالای بيكاری، این سهمیه مناسب در نظر گرفته شده است.

رحیمی در ادامه به بازديدهای منظم هفتگی از واحدهای توليدی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اين بازديدهای ميدانی به صورت هفتگی انجام می شود و مشكلات هر واحد با حضور مدیران اقتصادی و صنعتی استان و مديران بانك ها و واحدهای توليدی مورد بررسی کارشناسانه قرار می گيرد.

وی افزود: در گذشته ريشه شيرين بيان به صورت خام به دیگر استان ها صادر و در آنجا فرآوری می شد، اما هم اکنون این محصول با راه اندازی یک واحد تولیدی در داخل استان فرآوری و سپس صادر می شوند و در ادامه با راه اندازی یک واحد دیگر، از این محصولمواد اولیه دارویی تولید می شود.

رحیمی ادامه داد: با کمک مدیریت ارشد استان، یکی از کارآفرینان توانست با احیای یک واحد راکد برای اولین بار در استان به تولید سبدهای میوه و محصولات کشاورزی بپردازد و برای 15 جوان کرمانشاهی ایجاد اشتغال کند و همچنین نیازهای کشاورزان در زمینه واردات سبدهای محصولات کشاورزی را مرتفع کند.

 

انتهای پیام/ز

رسیدگی به وضعیت واحدهای راکد ونیمه فعال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.