سلامت، اشتغال و معیشت مردم اولویت برنامه‌ها اجرایی در تربت جام

سلامت، اشتغال و معیشت مردم اولویت برنامه‌ها اجرایی در تربت جام است و دولتمی خواهد زمینه مشارکت مردم را در مدیریت اجتماعی افزایش دهد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛  احمد شافعی معاون فرماندار تربت جام در جمع مدیران سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها در مشارکت‌های اجتماعی  با قدردانی از تلاش‌های خالصانه و خدا پسندانه سمن‌ها گفت: شهرستان تربت جام دارای سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های خیریه فراوانی است که توانسته کمک شایسته‌ای به حوزه خدمت رسانی و اداری داشته باشد.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت افزود: سیاست‌های دولت براین است که زمینه مشارکت مردم را در مدیریت اجتماعی افزایش دهد و الویت مدیران اجرایی با همکاری سمن ها، پرداختن به حوزه‌های سلامت، اشتغال و معیشت مردم در این شهرستان مرزی است

فرماندار تربت جام تصریح کرد: سمن‌ها توانسته اند دولت را در رفع مشکلات یاری دهند به همین دلیل خیرین سلامت را می‌توان نمونه بارزی از خدمات رسانی در حوزه سلامت دانست.

شافعی با اشاره به فرصت‌ها وظرفیت‌های اشتغال این شهرستان خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات اولویت با کسانی است که از طرف سازمان‌های مردم نهاد معرفی شوند.


وی گفت: شورای اداری شهرستان برای رفع مشکلات مردم ملزم به همکاری با مجموعه سمن‌ها هستند تا مرم سالاری و مشارکت مردمی افزایش یابد.

فرماندار تربت جام افزود: متاسفانه در طرح اشتغالزایی نهاد‌ها ساماندهی درستی برای مهارت آموزی وجود ندارند و این موضوع مردم را دچار سرگردانی کرده است به طوریکه مردم نمی‌دانند برای اشتغال باید به کجا مراجعه کنند.

سافعی گفت: اتحاد واقعی بین صنعت و دانشگاه برای ایجاد اشتغال وجود ندارد و این موضوع باعث بیکاری تحصیل کرده‌های دانشگاه و غیرکاربردی بودن پایان نامه‌ها شده است.
 
وی افزود: ظرفیت شهرستان برای ایجاد اشغال بیشتر از وضع موجود است و چنانچه به جای دیگر کارها، فقط به اشتغال بپردازیم بسیاری از مشکلات اجتماعی مرتفع می‌شوند.
 
فرماندار تربت جام گفت: تلاش‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند و این امر با اشتغال نیرو‌های دارای مدرک فنی و حرفه‌ای و داشتن طرح برای اشتغالزایی میسر است.

انتهای پیام/س، ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.