پیگیری مشکلات مردمی:

نبود فضای ورزشی مناسب در نرماشیر

شهرستان نرماشیر علی رغم دارا بودن جوانان با استعداد و پتانسیل بالا متأسفانه نتوانسته خود را نشان دهد و همواره نبود فضای ورزشی مانعی بر سر راه پیشرفت ورزشکاران بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند، از طرفی نقش ورزش در تندرستی و سلامت افراد از اهمیت بالایی برخوردار است.

نبود تجهیزات ورزشی، مانعی برای بالفعل شدن استعداد ها

 افراد بسیار علاقه مند و توانمندی در حوزه ورزش وجود دارد که شاید نبود امکانات و تجهیزات ورزشی، مانعی برای بالفعل شدن استعداد های آنها شده است، سعی کردیم در مورد وجود مشکلات ورزشی این شهرستان با رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نرماشیر گفتگویی داشته باشیم.

محمد ترکان، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نرماشیر گفت: این شهرستان جوانان با استعداد و پتانسیل بالایی دارد ولی نبود فضای ورزشی مانعی برسر راه پیشرفت ورزشکاران و ورزش دوستان است.

نبود فضاهای ورزشی مناسب، مشکل اصلی ورزش نرماشیر

وی جمعیت شهرستان نرماشیر را  ۵۷ هزار نفر اعلام کرد و افزود: عمده مشکلات ورزش این شهرستان، نبود فضاهای ورزشی مناسب است .

ترکان، رشته ها و هیئت های ورزشی فعال در این شهرستان را شامل: والیبال، تکواندو، کاراته، باستانی، هندبال، کوهنوردی، تیر اندازی با کمان، کم بینایان و نابینایان، فوتبال، ژیمناستیک، پرورش اندام، ایروبیک و ... برشمرد.

وی تصریح کرد: این شهرستان جوانان با استعداد و پتانسیل بالایی در اکثر رشته های ورزشی دارد ولی ورزشکاران در رشته های ‌فوتبال، والیبال، تکواندو، کاراته، هندبال، باستانی و پرورش اندام فعالیت بیشتری دارند.

نرماشیر تنها شهرستان شرقی استان است که زمین چمن ندارد

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نرماشیر با اشاره به اینکه فوتبال یکی از رشته های پر طرفدار این شهرستان است، خاطرنشان کرد: شهرستان نرماشیر در این راستا، توانسته 4 فوتبالیست از جمله احمد حسن زاده و علیرضا آرتا (تیم ملی جوانان)، علیرضا اسد آبادی (تیم ملی نونهالان و نوجوانان) و صادق رحیمی (دارنده مدال طلای فوتبال هفت نفره) را تحویل تیم های ملی دهد اما متاسفانه علیرغم تلاش مسئولان شهرستان و استان، جوانان این شهرستان از نداشتن زمین چمن رنج می برند و این شهرستان تنها شهرستان شرقی استان است که زمین چمن ندارد.

 ترکان یادآور شد: اکثر جوانان مستعد این شهرستان مجبورند از امکانات شهرستان های مجاور استفاده کنند که این موضوع آنان را آزرده خاطر کرده است.

وی به برخی موفقیت های کسب شده توسط بازیکنان نرماشیری اشاره کرد و گفت: تیم فوتبال   7 نفره معلولان استان کرمان که موفق به قهرمانی در لیگ یک و راهیابی به لیگ برتر کشور شد دارای سه بازیکن فیکس نرماشیری از جمله امیر ترکان، محمد مهدی توسلی، حمید رضا خورشیدی است.

تکمیل پروژه های نیمه تمام زمین چمن و سالن ورزشی خواسته ورزشکاران از مسئولان

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نرماشیر افزود: ورزشکاران و جوانان نرماشیر افراد متواضع و کم توقعی هستند و همیشه با کمترین امکانات تمرین می کنند و بیشترین بازدهی را دارند .

ترکان تصریح کرد: تنها توقعی که ورزشکاران نرماشیری از مسئولان دارند تکمیل و راه اندازی پروژه های نیمه تمام زمین چمن شهرستان و سالن ورزشی بخش روداب است.

وی ابراز امیدواری کرد: این مشکلات با درایت مدیر کل ورزش وجوانان استان که بجد دنبال ایجاد و تحقق عدالت ورزشی در شهرستان های محروم از فضا و امکانات است، مرتفع شود.

انتهای پیام/ب

نبود تجهیزات ورزشی در نرماشیر، مانعی برای بالفعل شدن استعداد ها

گفتگو از: میترا میرزادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.