نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

نیروهای امنیتی در تمامی ارگان‌ها در صدد استفاده از سرمایه های اجتماعی جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امروز عزیزان نیروهای امنیتی در تمامی ارگان‌ها در صدد استفاده از سرمایه های اجتماعی جامعه هستند، امروز پلیس مردم است و مردم پلیس هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان جدید و قدیم انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: قدرت حرف نهایی یک نظام نیست، اقتدار، حرف نهایی یک نظام است.

وی ادامه داد:  رابطه بین پلیس و مردم دقیقا رابطه پلیس برای مردم است نه آمر بر مردم که این نگرش برای نظام ما یک سرمایه گرانبها است.

امام جمعه زاهدان گفت: پلیس استان امروز 3 سرمایه اصلی دارد که شامل ارتباط، اعتماد و مشارکت اجتماعی است.

وی یادآور شد: اشرار در سال‌های اخیر تحرکات زیادی در راستای ناامن کرده سیستان و بلوچستان داشتند که خوشبختانه در راستای وحدت یکپارچه نهادهای امنیتی و مردم شیعه و سنی تمام توطئه‌های آنها خنثی شد.

اعتماد مردم به پلیس گرانبها ترین سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان گفت: اعتماد مردم به پلیس گرانبها ترین سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی است و ارتباط، اعتماد و مشارکت اجتماعی عامل موفقیت فرماندهان ناجا در برقراری نظم و امنیت می باشد.

 

نیروهای امنیتی در تمامی ارگان‌ها در صدد استفاده از سرمایه های اجتماعی جامعه هستند

آیت الله سلیمانی  اظهار داشت: زمانی یک نظام نیرومند است که اقتدار داشته باشد و این اقتدار تحت لوای نیروی انسانی متدین، تکنولوژی و رهبری مقتدر و توانا میسر خواهد بود و اقتدار حرف نهایی یک نظام است.


وی افزود: امروز پلیس مردمی است و رابطه بین پلیس و مردم آمرانه نیست و نیروی خدمتگزار برای مردم محسوب می شوند و این یک سرمایه گرانبها برای نظام محسوب می شود.


نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: پلیس نیروی عمل کننده و حافظ نظم و امنیت و آرامش مردم می باشد و نوع برخورد، تکریم، نگاه مسئولانه و آلوده نبودن به سازمان گرای و پایبند بودن به عدالت گرایی عامل موفقیت این نیروی مردمی می باشد.


وی با اشاره به اینکه قدرت و اقتدار ما، مردم هستند تاکید کرد: یک مسئول می تواند به مردم آرامش دهد و نیروی انتظامی با رعایت سه مولفه مهم ارتباط با مردم، اعتماد اجتماعی و در نهایت مشارکت اجتماعی می تواند جامعه را در جهت برقراری امنیت همراه خود کند و امنیت پایدار را رقم زند.


آیت الله سلیمانی در پایان سخنان خود افزود: امروزه اقدامات پلیس در راستای حفظ منافع مردم می باشد و اگر شاهد امنیت مطلوب در استان هستیم به سبب رشادت و تلاش هوشمندانه سردار رحیمی و همکاران محترمشان و سایر نیروی های مسلح مستقر در استان به وجود آمده است.

نقش آفرینی سردار رحیمی در جهت برقراری نظم و امنیت در این استان ماندگار خواهد ماند


در ادامه این جلسه استاندار استان سیتان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه نقش آفرینی سردار رحیمی در جهت برقراری نظم و امنیت در این استان ماندگار خواهد ماند اظهار داشت: عملکرد این فرمانده لایق به مجموعه نیروی انتظامی شخصیت داد و نگاه مردم را به پلیس تغییر داد.

نیروهای امنیتی در تمامی ارگان‌ها در صدد استفاده از سرمایه های اجتماعی جامعه هستند


وی افزود: امروز با اطمینان می توان گفت که رویکرد کرامت بخشیدن به انسان، ارج نهادن به مردم و خدمت صادقانه به شهروندان با همت عزیزان نیروی انتظامی استان و در راس آنها فرمانده لایق سردار رحیمی نهادینه شده است.


مهندس هاشمی بیان داشت: به سبب امنیت ایجاد شده، این استان رتبه سوم کشوری در جذب سرمایه های خارجی را داراست و این امر مهم باعث افزایش رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس شده است و این یک اعتبار بزرگ برای نیروی انتظامی محسوب می شود.


استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه تاکید کرد: وحدت، همدلی، هم افزایی و همگرایی در بین اعضاء شورای تامین استان یکی از عوامل مهم برقرای امنیت در استان می باشد که این رویکرد مهم به برکت مشارکت، قانون گرایی، عدالت اجتماعی و نظم و انضباط اجتماعی شکل گرفته است.


وی اظهار داشت: توان اطلاعاتی دقیق و اشراف عملیاتی قوی یکی دیگر از ویژگی های فرمانده سابق استان سیستان و بلوچستان می باشد که با تلاش جهادی توانست رسالت خطیر خود را به خوبی انجام دهد.


استاندار سیستان و بلوچستان در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: وجود چنین فرماندهانی در نیروی انتظامی حاصل تربیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از خداوند متعال برای فرمانده جدید استان توفیق روز افزون مسئلت دارم.

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار