باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

بابازاده؛ نماینده فوتبال آذربایجان غربی در تیم ملی نونهالان کشور

«پوریا بابازاده» یکی از نوجوانان بااستعداد اهل سلماس است که توانسته با سن کم توجه بسیاری از مربیان را به خود جلب کند ودر تیم ملی نونهالان کشور حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛شهرستان سلماس یکی از معدود شهرستان های آذربایجان غربی بوده که توانسته با تربیت بازیکنان بسیاری خدمت بزرگی به جامعه فوتبال کشور کند.

مربیان فوتبال این شهرستان توانسته اند با استعدادیابی مناسب در سال های گذشته بازیکنان شایسته را انتخاب کرده و تا سطح تیم ملی آنها را پرورش دهند.

اما با وجود استعداد های بسیار فوتبال در سلماس، این شهرستان نتوانسته تیم فوتبال مناسبی در سطح استانی و ملی تشکیل دهد.

به همین منظور بازیکنانی که استعداد یابی شده اند نیز به اجبار به دیگر تیم های حاضر در لیگ انتقال می یابند و همین موضوع عاملی می شود تا شهرستان سلماس از حضور در لیگ محروم بماند.

پوریا بابازاده؛ نماینده فوتبال سلماس در تیم ملی

پوریا بابازاده یکی از نوجوانان بااستعداد اهل سلماس بوده که توانسته با سن کم توجه بسیاری از مربیان را به خود جلب کند.

وی درباره شروع فوتبال خود به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ می گوید: بنده فوتبال را از سن 8 سالگی و از شهرستان سلماس آغاز کرده ام و در تورنمنت های مختلف استانی و ملی حضور داشته ام.

عضو تیم ملی فوتبال نونهالان کشور درباره نحوه آغاز کردن فوتبال در زندگی اش افزود: لیگ دسته یک فوتبال سلماس نقطه عطف فعالیت های ورزشی بنده بوده است که پس از آن با تلاش مربیان در آبان سال 1392 به عنوان یکی از اعضای فستیوال تیم ملی زیر 12 سال انتخاب شدم.

وی درباره حمایت مسئولان شهرستان سلماس و استان ابراز کرد: یکی از دلایل موفقیت، حمایت مسئولان شهرستانی و استانی بوده که زمینه موفقیت و رشد بنده را در فوتبال فراهم کردند.

بابازاده  به عنوان یکی از اعضای تیم ملی فوتبال نونهالان کشور مطرح شده و توانسته است از شهری که حتی تیم فوتبالی در استان ندارد به خوبی بدرخشد. اما سوال اصلی این است که چرا با وجود استعداد های بسیار در شهرستان سلماس، این شهرستان در سال های گذشته نتوانسته تیمی را در لیگ برتر استانی تشکیل دهد تا استعداد های بیشتری بتوانند فرصت شکوفایی دست یابند.

بابازاده در هر یک از تیم های فوتبال شهرداری ارومیه و نود ارومیه به مدت یک سال در پست هافبک چپ بازی کرده است که در نهایت توانسته به اردوی تیم ملی راه یابد.

نبود سرمایه گذاری؛ عامل عقب افتادگی فوتبال سلماس

رییس هیئت فوتبال شهرستان سلماس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ درباره مشکلات فوتبال این شهرستان گفت: مهم ترین مشکلی که ورزش فوتبال سلماس با آن دست و پنجه نرم می کند کمبود بودجه است که از این نظر در مضیقه  هستیم، بطوری که در شهرهای همجوار برای این رشته ورزشی، بسیار سرمایه گذاری شده و بخش خصوصی شهرک های صنعتی، شهرداری و شورای شهر در این زمینه ورود پیدا کرده اما متاسفانه با وجود استعداد و ظرفیت های بسیار این رشته ورزشی در  سلماس از امکانات کامل برخوردار نبوده و شاید بتوان گفت از لحاظ توان تکنیکی و تاکتیکی یکی از قطب های استان بوده  است.

اسکندر بنفشه درباره تلاش برای حضور تیم های فوتبال این شهرستان در لیگ استانی افزود: در نظر داریم در سال جدید با حمایت بخش خصوصی یعنی شرکت های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی و همچنین  شورا و شهرداری شهر،  دو تیم فوتبال که در مسابقات استانی حضور پیدا خواهند کرد را تحت پوشش قرار داده تا شاهد حضور موفق تیم فوتبال سلماس در استان باشیم.

وی درباره وضعیت کنونی فوتبال سلماس در لیگ های استانی ابراز کرد: تیم فوتبال سلماس در لیگ دسته یک شمال استان دو سهمیه دارد اما درلیگ برتر هیچ نماینده ای ندارد. لازم به ذکر است که قرار بر اعزام تیم فوتبال سلماس به مسابقات لیگ دسته 3 کشوری بود که این موضوع نیز قطعی نشده و بلاتکلیف مانده است.

به گفته بنفشه، در مقابل فوتبال شهرستان سلماس که نتوانسته نماینده ای در لیگ برتر استان داشته باشد، فوتسال این شهرستان توانسته به خوبی پیشرفت کرده و در لیگ برتر استان حضور موفق تری داشته باشد.

رییس هئیت فوتبال شهرستان سلماس با بیان اینکه فوتبال این شهرستان از لحاظ مربیان، داوران و بازیکنان با استعداد در وضع مطلوبی قرار دارد افزود: تنها مشکل فوتبال این شهرستان حمایت نکردن نهاد ها و دستگاه های دولتی  از این رشته ورزشی بوده که اگر در این مورد همکاری های لازم انجام گیرد می توانیم نتایج قابل قبولی را در این رشته ورزشی پرطرفدار کسب کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.