فرماندار اردستان مطرح کرد:

لزوم نقش‌آفرینی خبرنگاران در مسائل فرهنگی

فرماندار اردستان گفت: اگر قرار است که راه توسعه را طی کنیم باید از حیث مسائل فرهنگی شاهد اتفاقات خوش و مناسب‌تری باشیم و خبرنگاران می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرین باشند، امیدوار هستم که بتوانیم از کمک و تلاش این قشر استفاده کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا غیور  امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهید حججی که ناجوانمردانه به شهادت رسید و یاد و خاطره شهدای خبرنگار اظهار داشت: در عصر کنونی که عصر الکترونیک است کار کردن در این حوزه و حرفه شرایط خاص خودش را می‌طلبد که وظیفه خبرنگاران نسبت به گذشته و روزهای قبل خیلی سنگین‌تر و دشوارتر شده است.

وی افزود: به همین لحاظ هر برنامه و موضوعی اتفاق بیافتد خبرنگاران حضور دارند و سختی مخابره خبر را در هر شرایطی تحمل می‌کنند.

فرماندار اردستان تصریح کرد: در حوادثی که در کل دنیا اتفاق می‌افتد خبرنگاران به‌ طور مستقیم اقدام می‌کنند که حتی جان خود را در معرض آسیب قرار می‌دهند که خبر آنلاین مخابره شود، بنابراین از این‌ جهت باید قدردان زحمات و تلاش خبرنگاران باشیم.

وی درباره دشواری‌های این حرفه اذعان کرد: هر خبری که به خبرنگار رسید تا به صحت و درستی این خبر مطمئن نشود امکان منتشر شدن خبر وجود ندارد و رسیدن به این‌که چقدر خبر صحیح است نکته مهمی هست که باید از صحت‌ و سقم مطمئن شود و بعد انعکاس دهد.

غیور یکی دیگر از اصول خبرنگاری را بحث ایجاد شرایط مناسب برای انعکاس اخبار و رعایت آزادی مبادله خبر عنوان کرد و گفت: این اصل مهم در این حرفه و شغل وجود دارد که باید خبرنگاران در آزادترین شرایط نسبت به مبادله خبر اقدام کنند.

وی با اشاره به فشارهایی که به خبرنگاران وارد می‌شود، اذعان کرد: متأسفانه فشارهای مختلف از سوی مراکز قدرت یا به هر صورت افرادی که در این زمینه در قبال انتشار اخبار آسیب دیدند باعث شده در جهت ایجاد شرایط مناسب ارسال اخبار مشکلاتی برای خبرنگاران به وجود بیاورند که دشواری این را شغل زیاد می‌کند.

فرماندار اردستان تصریح کرد: اصولی که توسط خبرنگاران باید رعایت شود حفظ موازین اخلاقی و رعایت اصول خبرنگاری است که نقش و اهمیت فعالیت را دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: همه این‌ها باعث شده افرادی که در این حوزه هستند در واقع جزو قابل‌ اعتمادترین و قابل اطمینان‌ترین افراد جامعه محسوب شوند و خوشحال هستیم که خبرنگاران شهرستان اردستان جزو نجیب‌ترین افراد جامعه هستند که بنده از زحمات و تلاش این عزیزان تشکر می‌کنم و امیدوار هستیم با این مسؤولیت خطیری که به عهده گرفتند بتوانند در جهت فرهنگ شهرستان قدم بردارند.

غیور در ادامه اظهار داشت: اگر قرار است که راه توسعه را طی کنیم باید از حیث مسائل فرهنگی شاهد اتفاقات خوش و مناسب‌تری باشیم و خبرنگاران می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرین باشند، امیدوار هستم که بتوانیم از کمک و تلاش این قشر استفاده کنیم.

وی با اشاره به بحث تعامل با خبرنگاران و ادارات عنوان کرد: موضوع دیگر تعامل و همکاری بین دستگاه‌های مختلف و ادارات مختلف است که خبرنگاران در این حوزه فعالیت می‌کنند و یکی از مطالبات که از ابتدای امر توسط عزیزان مطرح می‌شد بحث تعامل مدیران با خبرنگاران بود.

فرماندار اردستان گفت: نگاه تعاملی بین مدیران و خبرنگاران وجود ندارد، در این چند وقت که گذشت تعامل خوبی برقرار شده است و این تعامل می‌تواند در سطح بالاتری وجود داشته باشد، چراکه از بسیاری از اتفاقاتی که می‌افتد مردم بی‌خبر هستند و یکی از فرصت‌هایی که می‌تواند کمک کند خبرنگاران هستند و باید این تعامل توسعه پیدا کند.

وی در پایان مطرح کرد: شأن و جایگاه خبرنگاران خیلی مهم است و باید کمک کنیم این جایگاه حفظ شود؛ خبرنگاران باید تلاش کنند به گونه‌ای رفتار کنند که به شأن خبرنگار خدشه وارد نشود.

در ادامه فضل‌الله بصیرت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان گفت: روزنامه‌ها در شهرستان اردستان موردبی‌مهری قرار گرفته و به فراموشی سپرده شده‌اند، از ادارات درخواست داریم اشتراک روزنامه‌ها در اردستان فعال شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.