افتتاح شهرک الکترونیک و فناوری اطلاعات یزد تا پایان سال 96

شهرک الکترونیک و فناوری اطلاعات یزد تا پایان سال 96 افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید مسعود عظیمی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد، گفت: از شهرک تخصصی الکترونیک و فناوری اطلاعات  استان یزد با توجه به انجام برخی خدمات تا پایان سال 96 تکمیل و از آن بهره برداری خواهد شد.

 عظیمی، افزود: این شهرک 50 هکتار مساحت دارد و تا اواخر سال جاری آماده واگذاری به علاقه مندان برای سرمایه گذاری است.

وی با بیان کمبود آب در استان اظهارکرد: احداث این شهرک و اسقرار صنایع نوین و Hi-tech در آن تاثیر بسزایی در کاهش میزان آب در صنعت دارد.
وی افزود: بخشی از امکانات اولیه شهرک نظیر خط انتقال آب ، شبکه روشنایی و توزیع برق شهرک احداث شد و زمینه حضور سرمایه گذاران تا چند ماه آینده ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد عنوان کرد: همجواری با شهرک صنعتی یزد و منطقه ویژه اقتصادی، قرار گرفتن در محدوده کریدور علم و فناوری یزد، نزدیکی به خط آهن، جاده کمربندی و فرودگاه ، شهرک را از موقعیت جغرافیایی ممتازی برخوردار کرده است.

وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای تجاری سازی ایده ها و اختراع قشر جوان و نخبگان یزد و ارایه اختراع و نمونه های آزمایشی به صنایع و کارخانه ها مستقر در سایر شهرک های صنعتی و حتی خارج استان از جمله دیگر اهداف ساخت شهرک تخصصی است.

عظیمی در تشریح اقدامات شرکت برای استفاده از پساب فاضلاب واحدهای صنعتی گفت: در حال حاضر در شهرک های صنعتی جهان آباد میبد، مهریز و ‌یزد و ناحیه صنعتی مروست تصفیه خانه فاضلاب احداث شد که فاضلاب واحدهای صنعتی پس از تصفیه در آبیاری فضای سبز استفاده می شود.

وی یادآور شد: ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی اردکان و تفت در دست اقدام است.
هم اکنون 1059 واحد تولیدی در 13 شهرک صنعتی، یک منطقه ویژه اقتصادی و 17 ناحیه صنعتی با اشتغال زایی21 هزار و 600 نفر در استان یزد فعالیت دارد.

انتهای پیام/ ی

افتتاح شهرک الکترونیک و فناوری اطلاعات یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار