تاکید سوئد بر لزوم حل سیاسی بحران شبه‌جزیره کره

وزیر خارجه سوئد ضمن ابراز نگرانی از بحران بوجود آمده میان آمریکا و کره شمالی، خواستار یافتن یک راهکار سیاسی در این باره شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ترو نیوز؛ «مارگوت والستورم»، وزیر امور خارجه سوئد، از تنش بوجود آمده میان آمریکا و کره شمالی ابراز نگرانی کرد و خواستار یافتن راهکاری سیاسی برای مذاکره درباره بن‌بست در روابط واشنگتن و پیونگ‌یانگ شد.

والستورم از جامعه جهانی خواست جدیدترین تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را بطور کامل اجرا کنند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد سران آمریکا و کره شمالی قبل از این که درگیری‌های لفظی بین دو کشور به جنگی هسته‌ای منتهی شود، سر عقل بیایند.

با توجه به اینکه آمریکا هیچ روابط دیپلماتیک با کره شمالی ندارد، برخی کارشناسان سوئد را به عنوان عضو نهاد بی‌طرف موسوم به کمیسیون نظارتی ملل، در جایگاه میانجی احتمالی در بحران کره شمالی معرفی می‌کنند.

وزیر امور خارجه سوئد در ادامه اظهاراتش گفت: وقتی خود را در چنین شرایطی قرار می‌دهیم، خلاص شدن از آن بسیار دشوار خواهد بود. زمانیکه راهکار خشونت‌آمیز را انتخاب می‌کنید، حفظ وجهه از دست رفته بسیار سخت استد. در این شرایط، خطر خطا و محاسبات اشتباه هم افزایش می‌یابد، زیرا این موضوع فقط سران یک کشور را درگیر نمی‌کند و تمام مردم آن جامعه وارد جنگ می‌شوند.

وزیر خارجه سوئد در ادامه افزود: معتقد هستم موضوع به گمانه‌زنی‌های بیش از حد نیاز ندارد. ما همیشه با ابزارهای دیپلماتیک و راه حل‌های مسالمت‌آمیز وارد مسائل می‌شویم. این موضوع همواره دیدگاه اصلی ما بوده و مطلبی است که اکنون به آن نیاز هست.

وی در ادامه گفت: می‌توان دو طرف را تشویق کرد سر عقل آمده و راه حلی برای مذاکرات سیاسی بیابند. تشدید جنگ لفظی میان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، نگران‌کننده است.

در هفته‌های اخیر، کره شمالی و آمریکا لفاظی‌ها علیه یکدیگر را افزایش دادند و ترامپ، کره شمالی را تهدید کرد با «آتش و خشم » مواجه خواهد شد. پیونگ یانگ نیز در مقابل وعده داد به جزیره گوآم -که دو پایگاه نظامی آمریکا در آن مستقر است- حمله خواهد کرد.

تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، موجب واکنش برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان و اتریش شد که خواستار خویشتنداری دو طرف شده‌اند. « آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان، جمعه تاکید کرد موضوع کره شمالی راه حل نظامی ندارد.

اتحادیه اروپا امروز، جلسه‌ای فوق العاده به ریاست «فدریکا موگرینی»، مسئول ارشد سیاست خارجی این اتحادیه، تشکیل می‌دهد تا تحولات شبه جزیره کره را بررسی کند.

 

انتهای پیام/

وزیر خارجه سوئد حل مسالمت‌آمیز بحران کره شمالی را خواستار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار