سردار پاکپور در دیدار با خانواده شهید حججی:

ایران به درخواست عراق و سوریه وارد این کشورها شد

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ایران به درخواست دولت سوریه و عراق ورود مستشاری پیدا کرد و مثل امریکایی‌ها بدون اجازه وارد این کشور‌ها نشده است.

ایران به درخواست عراق و سوریه وارد این کشورها شدبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه تجلیل از خانواده شهید محسن حججی که امروز (دوشنبه) در ستاد فرماندهی نیروی زمینی برگزار شد، اظهار داشت: امروز میدان‌های دفاع از کشور برخلاف دوران دفاع مقدس به خارج از مرز‌ها رفته است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: در دوران دفاع مقدس و جنگی که به ما تحمیل شد و حتی در زمان پس از پیروزی انقلاب اتفاقاتی که رخ داده بود همه در داخل کشور بود. ما هشت سال در داخل مرز‌های کشور جنگیدیم و توانستیم اشغالگران بعثی را که حمایت استکبار جهانی را همراه داشتند از مناطق اشغالی بیرون برانیم، جوانان برومند کشور در همان ٢ تا ٣ سال ابتدای جنگ تمامی مناطق اشغالی را آزاد کردند و نگذاشتند دشمن به اهداف اصلی خود برسد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ایران در سوریه و عراق به درخواست دولت آنها ورود مستشاری پیدا کردیم و مثل امریکایی‌ها و دیگران بدون اجازه وارد این کشورها نشدیم.

وی تصریح کرد: دشمنان از همان ابتدا هدف اشغال خوزستان و نابودی انقلاب را داشتند و با این تفکر که انقلاب نو پا است و ارتش منسجمی ندارد و نیرو‌های پاسدار انقلاب درگیر داخل کشور هستند برنامه‌ریزی کرده بودند، اما برآورد آن‌ها اشتباه بود و امثال همین جوانانی که امروز برای دفاع از حرم رفته‌اند در جبهه به دفاع پرداختند.

سردار پاکپور افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی استکبار جهانی ساکت نماند و به هر بهانه‌ای جنگ‌هایی، چون جنگ نرم را به راه انداختند، اما هر بار با تدابیر مقام معظم رهبری این موضوعات رفع شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تأکید کرد: در حال حاضر چندین سال است که ما در مناطق جنوب شرقی، غرب و شمال غرب با تروریست‌های مورد حمایت آل سعود و استکبار جهانی درگیر هستیم اما با آن همه هزینه‌ و طراحی که آن‌ها کرده‌اند می‌بینید که امروز مردم ما در آرامش هستند و امنیت قابل قبولی در سراسر کشور برقرار است. 

وی ادامه داد: همه می‌دانند تا پیش از سال 90 بخش‌هایی از مناطق مرزی کشور تحت تصرف نیروهای ضد انقلاب بود اما از سال 90 به بعد با عملیات‌هایی که انجام شد تمامی این مناطق از دست نیروهای ضد انقلاب خارج شد.

سردار پاکپور با بیان اینکه از سال 92 کشور ما با محور جدیدی از شرارت‌ها یعنی همان گروه‌های تروریستی مورد حمایت استکبار جهانی مواجه بوده و مقابله کرده است، ادامه داد: من  مواقعی را به یاد دارم که تروریست‌ها از  شهر سامرا عبور کرده و به نزدیکی بغداد رسیده بودند و قصد حرکت به سمت کربلا را داشته‌اند، اگر تروریست‌ها عراق را تصرف می‌کردند مطمئن باشید دیگر شیعه و سنی در عراق باقی نمی‌ماند. در آن زمان ایران احساس وظیفه کرد و برای دفاع از حرم اهل بیت در عراق و سوریه و به درخواست دولت‌های قانونی آن‌ها حضور مستشاری پیدا کرد، نباید این نکته را فراموش کرد که این حضور به درخواست دولت‌های این کشور‌ها بوده و نه مانند کشورهایی چون آمریکا بدون اجازه وارد عراق و سوریه شده‌ایم.

وی تصریح کرد: زمانی که ما به صورت مستشاری وارد عراق و سوریه شدیم تروریست‌ها به خطوط قرمز نزدیک شده بودند اما پس از کمک‌های مستشاری هم جلوی پیشروی‌های آن‌ها گرفته شد و هم عملیات‌هایی برای باز پس‌گیری مناطق اشغال شده انجام شد که نتیجه آن در عراق آزادی موصل بود و اکنون نیروها در حال آماده‌سازی برای حرکت به سمت تلافر هستنند و در سوریه نیز پس از آزادسازی حلب کمر تروریست‌ها شکست، همه این دستاوردها مرهون خون شهدا است.

سردار پاکپور تصریح کرد: این شهدا بودند که در عراق و سوریه جنگیدند تا دست دشمنان به حرم اهل بیت (ع) نرسد اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که اگر ما نیز مانند برخی از کشورها در اتفاقات عراق و سوریه نظاره‌گر بودیم امنیت کشور امروز این چنین بود؟ در پاسخ باید گفت که نه در واقع در موضوع سوریه و عراق ما هم با تروریست‌ها می‌جنگیم و هم امنیت مرزهای خود را حفظ می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما به ندرت با تروریست‌ها در داخل کشور درگیر می‌شویم، ادامه داد: در پاره‌ای از نقاط حامیان تروریست‌ها افرادی مانند جلیل قنبرزهی برای ایجاد نا امنی به سمت ایران می‌فرستند اما این افراد در همان ابتدای راه خود توسط سربازان و فرزدان انقلاب اسلامی تروریست‌ها را به سزای عمل خودشان می‌رسانند.

وی در خصوص درگیری های منطقه قصرقند گفت: در درگیری‌های منطقه قصر قند و ورود جلیل قنبرزهی به کشور که در ماه مبارک رمضان رخ داد اکثر نیروها روزه بودند اما تا پایان کار ایستادند و تیم تروریستی قنبرزهی را تعقیب و منهدم ساختند.

سردار پاکپور خطاب به خانواده شهدا مدافع حرم، بیان داشت: شما مطمئن باشید که فرزندان زیادی در کشور هستند تا انتقام خون شهدای شما را بگیرند ما هر بار که گفته‌ایم که انتقام می‌گیریم این کار را کرده‌ایم و این دفعه هم مصمم در انتقامیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در بخش پایان گفت: ملت بزرگ ایران با خانواده شهدا به خصوص خانواده شهدای حرم بدانند که پاسخ ما به اقدامات تروریست‌ها کوبنده خواهد بود.

انتهای پیام/

هدف ما گرفتن انتقام است و در این راه مصمم هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار