حریرچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

استقرار پزشک خانواده از اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت است/ فرآورده های خونی به طور رایگان در اختیار مردم قرار می گیرند

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به رایگان بودن فرآورده های خونی برای مردم گفت: استقرار نظام ارجاع‌ و پزشک خانواده جزو برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت است.

استقرار پزشک خانواده از اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت/ فرآورده های خونی به طور رایگان در اختیار مردم قرار می گیرندایرج حریرچی‌ قائم‌ مقام وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: وزارت‌ بهداشت در رسیدن به اصلاحات‌ نظام سلامت در حال حاضر در بهترین شرایط‌ قرار دارد و علاوه بر حمایت‌های قبلی بسته‌های مختلف سلامت را طراحی و به اجرا در می‌آورد که یکی از اولویت‌های اصلی وزارتخانه‌ تثبیت‌ منابع برای بسته‌های مختلف از جمله طرح تحول نظام سلامت است.

 وی عنوان کرد: وزارت بهداشت سعی دارد بسته‌های جدیدی از جمله نظام ارجاع‌ و استقرار پزشک خانواده را‌ در سراسر کشور‌ ایجاد‌ کند‌ و در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی را در زمینه سیاست‌های سلامت انجام داده است.

 سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: امیدوارم با حمایت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها منابع برای حوزه سلامت تأمین شود که یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت بهداشت مساله بهداشت و درمان مردم است و کاهش  هزینه‌های پرداختی از جیب مردم است.

 وی اظهار کرد: مساله فروش پلاسمای خون را تایید نمی‌کنم و همه فرآورده‌های خونی به طور رایگان از طریق سازمان انتقال خون به نیازمندان و بیماران داده می‌شود.

 حریرچی بیان کرد:  افزایش تخت‌های بیمارستانی‌ در این دوره کاملا‌ً محسوس بوده و یکی از برنامه‌های اصلی ما افزایش تخت‌های بیمارستانی و کاهش اشغال آنها در مراکز درمانی است.

 وی‌ یادآور شد: داروهای‌ ساخت داخل از کیفیت‌ خوبی برخوردار هستند  اما برای بیماران‌ از جمله افراد هموفیلی‌ داروهای خارجی نیز تجویز می‌شود.

انتهای پیام/

استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده بسته جدید وزارت بهداشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار