رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان؛

راه اندازی دانشکده بین المللی دی 8 در دانشگاه بوعلی

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: تنها دانشکده بین المللی کشوربا عنوان دی 8 در همدان راه اندازی می شود.

راه اندازی دانشکده بین المللی دی 8 در دانشگاه بوعلی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور غلامی رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان با اشاره به اینکه دانشگاه دی 8 در راستای گسترش همکاری دانشگاهی کشورهای عضو این گروه و سازمان در همدان راه اندازی می شود،افزود: چند استان کشور متقاضی راه اندازی این دانشگاه منوط به دریافت اعتبار و بودجه ای مستقل بودند ولی دانشگاه بوعلی سینا بدون دریافت بودجه زمینه راه اندازی این دانشکده را فراهم کرد.

وی  تعاملات بین المللی دانشگاه ها را یکی از رویکردهای مهم مراکز علمی عنوان کرد و افزود: در این راستا با مراکز علمی سایر کشورها تعامل خوبی برقرار شده و با هماهنگی وزارت امور خارجه و دیگر مجموعه های مسئول مجوز پذیرش دانشجو برای تحصیل در دانشکده دی 8 دریافت شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان ادامه داد: با توجه به ضرورت وجود نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده در بازار کار، می توان از ظرفیت دانشگاه ها برای تربیت این نیروها استفاده کرد.

وی اظهار کرد: دولت می تواند نیروی مورد نیاز خود را به دانشگاه ها سفارش دهد تا هدفگذاری دانشگاه ها در راه اندازی رشته ها و جذب و تربیت دانشجو متناسب با نیازهای دولت و جامعه باشد.

90 هزار و 782 دانشجو در 755 دانشگاه و مرکز علمی دولتی و خصوصی استان همدان مشغول به تحصیل هستند که 53.8 درصد دانشجویان پسر و 46.2 درصد دختر هستند.

انتهای پیام/ص.ف

راه اندازی تنها دانشکده بین المللی کشور در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.