مدیرکل پزشکی قانونی لرستان:

افزایش آمار مصدومین و مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در لرستان

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: آمار مصدومین و مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در لرستان ۱.۱۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حمیدرضا نظیفی، مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: آمار پرونده‌های ناشی از صدمه و مرگ و میر حوادث رانندگی استان لرستان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۴/۱) چهارده و یک دهم درصد افزایش یافته است.

وی افزود: طی سه ماهه نخست امسال ۸۸ نفر در جریان حوادث رانندگی استان لرستان جان خود را از دست داده‌اند که این آمار به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل ۶۴ مرد و ۲۴ زن بوده است.

عضو شورای قضائی لرستان گفت: در سه ماه نخست امسال ۲۴۸۷ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی لرستان مراجعه کرده‌اند.

نظیفی گفت: این تعداد مصدوم و فوتی حوادث رانندگی را ۷۲ درصد مردان (یک هزار و ۷۹۳ مرد) و ۲۸ درصد زنان (۶۹۴ زن) تشکیل داده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۱۴.۱ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: میزان آمار متوفیات و مصدومین ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان در سه ماهه نخست سال قبل نیز تعداد ۲۱۷۸ نفر ثبت شده که شامل یک‌هزار و ۶۷۷ مرد و ۵۰۱ زن بوده است.

نظیفی خاطر نشان کرد: بررسی‌های انجام شده در گروه آمار پزشکی قانونی لرستان نشان می‌دهد در سال گذشته (۱۳۹۵) مجموعا ۸۶۸۴ پرونده ناشی از مصدومین و متوفیات حوادث رانندگی در مراکز پزشکی قانونی لرستان تشکیل شده است.

وی افزود: حدود ۶.۵ (هفتاد و شش و نیم) درصد مراجعان تصادفات رانندگی در این استان طی سال گذشته را مردان تشکیل می‌دهند و ۲۳.۵ (بیست و سه و نیم) درصد دیگر مراجعان نیز سهم زنان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه ضربه به سرعلت اصلی مرگ در حوادث رانندگی است و نیمی از فوتی‌های حوادث رانندگی در محل حادثه کشته می‌شوند، تاکید کرد: حیات انسان‌ها یک ضرورت است و صیانت از نفس آدمی یک وظیفه فردی و اجتماعی به شمار می‌رود.

نظیفی گفت: احترام به قوانین و رعایت آن نیازمند فرهنگ سازی است و نقش مشارکت مردم در رعایت قوانین راهنمایی رانندگی غیرقابل انکار است و قانونمند بودن هر فردی در وهله اول سبب حفظ جان خود فرد خواهد شد و سپس سبب تضمین سلامتی دیگر افراد جامعه افراد می‌شود.

انتهای پیام/ د

افزایش آمار مصدوم و فوتی تصادفات رانندگی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.