مدیر جهاد کشاورزی نطنز:

تجهیز زمین‌های کشاورزی نطنز به سامانه آبیاری تحت فشار

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: ۹۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان نطنز تاکنون به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا مهدی‌بادی  امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: آب یک مایه حیاتی است که برای انسان بسیار ارزشمند بوده و هم اکنون متاسفانه مقدار زیادی از این آب به صورت ناصحیح در بخش کشاورزی به مصرف می‌رسد که این یک نکته منفی به حساب می‌آید.

وی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی توسعه سیستم آبیاری تحت فشار به منظور کاهش مشکلات فعلی و با توجه به کمبود آب در کشور از آبیاری تحت فشار حمایت می‌کند.


مدیر جهاد کشاورزی نطنز تصریح کرد: بر همین اساس تاکنون مقدار ۵۰ میلیارد تسهیلات بلاعوض و یا با بهره پائین به کشاورزان پرداخت شده و آن‌ها توانسته‌اند بیش از ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نطنز به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز کنند.


وی با بیان اینکه در طرح تجمیعی تجهیز مزارع و باغات به سامانه آبیاری تحت فشار ۸۵ درصد هزینه‌ها را دولت پرداخت می‌کند، خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های سال ۹۶ جهاد کشاورزی نطنز تجهیز ۷۰۰ هکتار دیگر از سطح زیر کشت زمین‌های منطقه بادرود به آبیاری تحت فشار است.


مهدی بادی گفت: با توجه به بازدهی بالای آب در آبیاری تحت فشار، از هدر رفت آب جلوگیری شده و تولید محصول به لحاظ کمی و کیفی افزایش می‌یابد.

 

انتهای پیام/م

 

زمین‌های کشاورزی نطنز به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.