جوکار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مصوبه مجلس برای اقدام متقابل علیه آمریکا کافی نیست

نماینده ادوار مجلس گفت: توجه به وضعیت نیرو‌های مسلح در طرح مقابله با آمریکا تأثیر به سزایی در ارتقای توان بازدارندگی کشور دارد.

مصوبه مجلس برای اقدام متقابل علیه آمریکا خوب هست، اما کافی نیستمحمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه  اظهار داشت: در شرایط فعلی هرگونه اقدام در مقابل آمریکایی‌ها که منجر به توقف آنها در مسیر تهدیدات و حملاتشان به کشور ما باشد، موثر خواهد بود.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه در گذشته هم طرح‌های زیادی در مجلس مطرح و تبدیل به قانون شده بود، یادآور شد:‌ مثلا در بند 3 قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو مؤثر تحریم ها یا بازگرداندن تحریم های لغو شده و یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل جهت احقاق حقوق ملت ایران را انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف کند. 

وی با تأکید بر اینکه طرحی که کلیات و جزئیات آن در مجلس تصویب شد نکات مثبتی دارد، اظهار داشت: این طرح کلیت و جامعیت لازم را در برابر آمریکایی‌ها نخواهد داشت اما توجه به وضعیت نیروهای مسلح می‌تواند تأثیر به سزایی در ارتقای توان بازدارندگی کشور در برابر دشمنان داشته باشد.

جوکار خاطرنشان کرد: همچنین هوشمندسازی سامانه‌های دفاعی کشور و ارتقای سطح آمادگی نیروهای مسلح از همین موارد است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ادوار مجلس با تأکید بر اینکه باید قانونی را تصویب کنیم که در برابر آمریکا نقش بازدارنده داشته باشد، اظهار داشت: تصویب کردن قوانین زیادی که برای اجرای  آن با مشکل مواجه شویم کفایت نمی‌کند.

انتهای پیام/

 

طرح اقدام متقابل علیه آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار