هاشمی:

تاخیر در اجرای حکم دیوان عدالت اداری،دخالت دولت در ورزش است/امضای من برای فدراسیون جهانی اعتبار دارد

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی در باره وضعیت این فدراسیون و حواشی آن در چند ماه گذشته توضیحاتی ارائه داد.

مهدی هاشمی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره اتفاقات اخیر فداسیون تیراندازی تصریح کرد: انتخابات فدراسیون تیراندازی 20 تیرماه در حالی برگزار شد که دیوان عدالت اداری حکم دادگاه تجدید نظر را در تاریخ 18 تیرماه اعلام کرده بود اما با اینکه مسئولان ورزش می دانستند این موضوع در حال پیگیری است،  مجمع انتخاباتی را برگزار کردند.

او در ادامه افزود: هفته گذشته دیوان عدالت اداری حکم نهایی را طی نامه ای به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که براساس آن انتخابات فدراسیون در تاریخ 20 تیرماه باطل است و بر این اساس من رئیس فدراسیون تیراندازی هستم. دیوان عدالت اداری برای اجرای حکم یک هفته فرصت به وزارت ورزش و جوانان داد که امروز به پایان می رسد. 

هاشمی گفت: متاسفانه با تاخیری که در اجرای حکم دیوان عدالت اداری در مورد فدراسیون تیراندازی به وجود آمد دخالت دستگاه های دولتی در امور ورزشی بیشتر نمود پیدا کرد تا بفهمیم امکان ورود دستگاه های نظارتی خارجی در امور فدراسیون وجود دارد.

مسئولان فدراسیون جهانی از حکم دیوان عدالت مطلع هستند 

وی تصریح کرد: فدراسیون جهانی تیراندازی از حکم دیوان عدالت اداری مطلع است. همچنین کمیته ملی المپیک نیز براساس حکم دیوان عدالت اداری طی نامه ای به فدراسیون جهانی اعلام کرد که من رئیس فدراسیون تیراندازی ایران هستم. در حاشیه این قانون شکنی ها فدراسیون جهانی طی مکاتباتی از من خواسته برای توضیح اتفاقات اخیر و پاسخگویی به مسائل پیش آمده به مونیخ بروم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا همه اتفاقات اخیر را به اطلاع مسئولان جهانی می رساند یا نه بیان کرد: مسئولان وزارت ورزش تا پایان امروز فرصت دارند تا حکم دیوان عدالت اداری را اجرا کنند در غیر این صورت مجبورم واقعیت ها را به مسئولان جهانی گزارش دهم که در این صورت به ضرر ورزش کشور خواهد بود. باتوجه به فشارهای فدراسیون جهانی تیراندازی تا کنون چندین مرتبه  از تعلیق تیراندازی ایران جلوگیری کردم اما اگر این وضع بیش از این ادامه پیدا کند تصمیم دیگری در این زمینه خواهم گرفت.

اگر سلطانی فر رای اعتماد می خواهد در تیراندازی قانونمند عمل کند

رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه افزود: با توجه به اینکه طی چند روز آینده وزاری پیشنهادی دولت باید از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرند معتقدم که وزیر ورزش و جوانان باید هرچه سریع تر به مشکل تیراندازی ورود پیدا کند تا این مسئله بیشتر از این ادامه پیدا نکند.

مجبورم اتفاقات اخیر تیراندازی را به مسئولان جهانی گزارش دهم

او ادامه داد: تلاش می کنم تا هفته آینده در جلسه فدراسیون جهانی تیراندازی حاضر شوم و توضیحات لازم را در این زمینه به مسئولان ارائه دهم. به هر حال مسئولان ورزات ورزش باید از عواقبی که ممکن است در آینده ورزش ایران را تهدید کند جلوگیری به عمل بیاورند. به هر حال اتفاقی که اکنون برای تیراندازی رخ داده است  ابعاد ورزشی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و مسئولان باید پاسخگو این وضع  باشند.

 رئیس سابق فدراسیون تیراندازی بیان کرد: از زمانی که از ریاست فدراسیون کنار گذاشته شدم حق قانونی داشتم بابت اتفاقات اخیر به فدراسیون جهانی شکایت کنم اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام ندادم و به فدراسیون جهانی گفتم مشکل فدراسیون  یک مشکل داخلی است که برطرف خواهد شد.

امضای من برای مسئولان فدراسیون جهانی  اعتبار دارد 

وی ادامه داد: مسئولان فدراسیون جهانی و آسیایی برای انجام هر کار در فدراسیون ایران با من در تماس هستند و تنها امضای من برای فدراسیون جهانی اعتبار دارد و معرفی داوران که چند وقت گذشته انجام شد توسط ما صورت گرفت. به هرحال فدراسیون جهانی تیراندازی من را به عنوان رئیس فدراسیون می شناسد.

او در پایان خاطر نشان کرد: اتفاقاتی که طی چند ماه اخیر در تیراندازی رخ داده است که برای  اولین بار در تاریخ ورزشی کشور رقم خورد و مسئولان با اجرای برخی اقدامات نسنجیده ورزش کشور را زیر سوال بردند.

 

انتها ی پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
ممنوعیت فعالیت چندشغله ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
حضور افراد بازنشسته و چندشغله در فدراسیون های پزشکی ورزشی خلاف قانون است
آخرین اخبار