بهره برداری از تونل قلاجه قبل از اربعین 96

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: افتتاح تونل قلاجه ضمن ایجاد کریدور جدیدی برای حمل ‌و نقل جاده‌ای در استان، مسیری مطمئن و ایمن برای مسافران به ویژه زائران عتبات عالیات فراهم می کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،میرجعفریان اظهار کرد:با توجه به اهمیت تونل قلاجه در سهولت در تردد زائران در ایام اربعین حسینی تلاش خواهیم کرد تا حتی ‌الامکان پروژه را برای بهره‌ برداری قبل از اربعین سال جاری آماده کنیم.

وی گفت: حفاری و کف کنی این پروژه به‌ طور کامل به پایان رسیده و عملیات اجرایی لاینینگ نیز تکمیل و هم اکنون کار کف سازی و جدول کشی کناری لاینیگ عبوری آن در حال انجام است.

مسیرهای دسترسی به استان ایلام از استان های کرمانشاه، لرستان و خوزستان به علت توپوگرافی خشن و توسعه نیافتگی بخش راه های استان و کم عرضی جاده ای استان بسیار به کندی انجام می شود.

مرز بین المللی مهران در جنوب باختری و فاصله 95 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی سفر گردشگران مذهبی در مناسبت های گوناگون دینی به مکان های مقدس کشورهای عراق و ایران است.

روزانه به طور میانگین و در شرایط عادی نزدیک به 6 هزار زائر ایرانی و عراق از این گذرگاه مرزی به دو کشور سفر می کنند.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال زوار ایرانی عتبات عالیات عراق است.

هر سال در اربعین حسینی نزدیک به 2 میلیون زائر سوگوار ایرانی و شیعه خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.

انتظار می رود در اربعین 96 شمار ورودی و خروجی زوار سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.

انتهای پیام/ع

تونل قلاجه تا قبل از اربعین امسال به بهره برداری خواهد رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.