عبدالرزاق وحیدی به نقل از دادستان کل:

اگر قانون باشد، اکلیل حکیمی به حبس ابد یا متوسط محکوم می شد

عبدالرزاق وحیدی وزیر پیشین مخابرات و تکنولوژی معلوماتی به نقل از فرید حمیدی دادستان کل افغانستان می گوید که اگر قانون باشد، اکلیل حکیمی وزیر مالیه باید به حبس ابد و یا متوسط محکوم می شد.

اگر قانون باشد، اکلیل حکیمی به حبس ابد یا متوسط محکوم می شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، آقای وحیدی در نشستی که به منظور تبرئه از اتهامش برگزار شده بود، گفت که اقای فرید حمیدی در نشستی خصوصی این سخنان را ایراد کرده است.

وزیر پیشین مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در این نشست همچنین اضافه کرد که فساد در اداره های حکومت موج می زند و این روند ادامه دار نخواهد بود و روزی برملا خواهد شد.

عبدالرزاق وحیدی حدود ۸ ماه پیش بدون هیچ دلیلی توسط رئیس جمهوری وظیفه اش به حالت تعلیق در آمد اما هفته گذشته بی گناهی وی ثابت شد.

در این  نشست، نمایندگان مجلس، متنفذان قومی، خبرنگاران و جمعی از فرهنگیان و عالمان دینی حضور داشتند.

عبدالقیوم سجادی، نماینده مردم غزنی در مجلس گفت که انتخاب عبدالرزاق وحیدی برای جامعه و قشر جوان کشور یک روزنه امید بود که با برکناری وی موجی از ناامیدی را ایجاد کرد.

آقای سجادی افزود که انتخاب آقای وحیدی باعث شد که قشر جوان کشور احساس کنند که توانمندی و ظرفیت علمی می تواند جای خود را در حکومت وحدت ملی بدون پشتیبانی سیاسی و قومی پیدا کند.

وی در ادامه اضافه کرد که اما اتهام “ناجوانمردانه” به وزیر پیشین مخابرات و صدور حکم تعلیق وی، همه باورهای قشر جوان را به یاس و نامیدی تبدیل کرد.

این عضو مجلس نمایندگان همچنین گفت که آنچه انجام شد هیچ مبنی عقلانی و سیاسی نداشت بلکه نگاه غیر ملی و حاکمیت فرهنگ قبیله ای بود و مبنی حقوقی نیز نداشت.

سجادی در قسمتی دیگر از سخنان خود همچنین خاطر نشان کرد که “ما خبرداریم در شهرک هوشمند و مخابرات چه کسانی پشت پروژه ها بوده است.”

عبدالرزاق وحیدی نیز به موضوع فساد در وزارت مخابرات اشاره کرد و گفت که نظام مافیایی وزارت مخابرات را که در ۱۳ سال جمع شده بود تکه تکه کردم؛ این وزارت ثابت شد که کلیدی و پول ساز است.

وزارت مخابرات بعد از ۸ ماه سرپرستی توسط معین این وزارت، هفته گذشته شهزاد گل اریوبی به عنوان نامزد وزیر معرفی شد تا به مجلس نمایندگان معرفی شود.

لازم به ذکر است که بر اساس قانون هیچ اداره ای نمی تواند بیش از دو ماه توسط سرپرست اداره شود.

 

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار