خطر انقراض سه گونه گیاه مرتعی دراستان مرکزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از خطر انقراض سه گونه گیاه مرتعی دراستان مرکزی خبرداد.

خطر انقراض سه گونه گیاه مرتعی دراستان مرکزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از خطر انقراض سه گونه گیاه مرتعی دراستان مرکزی خبرداد و گفت: این سه گونه موسیر، آنغوزه و بادرنجبویه دنایی هستند که به دلیل خشکسالی، پراکنش محدود جغرافیایی و برداشت بی‌رویه و غیراصولی از مراتع در معرض انقراض هستند.

یوسفی افزود: همچنین بر اساس تحقیقات اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، گونه گیاهی قره داغ هم در معرض تهدید قرار دارد که محافظت هرچه بیشتر از آن نیازمند تخصیص اعتبار و توجه ویژه از سوی مسئولان است.

یوسفی اضافه کرد: علاوه بر این از ۱۰ گونه گیاهان مرتعی انحصاری استان مرکزی ۶ گونه در وضعیت کمبود اطلاعات، ۳ گونه در وضعیت آسیب‌پذیرو یک گونه در وضعیت کم خطر قرار دارند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه بسیاری از گونه‌های گیاهی و مرتعی نقش کلیدی در  طبیعت دارند و نبود آن‌ها در چرخه اکوسیستم با آسیب‌های جدی همراه است ادامه داد: تغییر کاربری اراضی، تغییر اقلیم و بحران‌های اقلیمی از جمله خشکسالی ها، چرای بی رویه و برداشت بیش از حد از سفره‌های آب زیرزمینی از جمله عواملی است که گونه‌های گیاهی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام / ج

گیاهان مرتعی درخطر انقراض استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.