ایجاد 1000 کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از ایجاد یکهزار کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا قمری زاده، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون حدود هزار کتابخانه در سراسر کشور ایجاد کرده است که از این تعداد 770 باب ثابت، 170مورد سیار، 57مورد پستی و 93 مورد نیز کتابخانه فراگیر ویژه کودکان با نیازهای ویژه است. 

وی از راه اندازی پنجمین کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی کتابخانه سیار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق مختلف روستایی است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: کتابخانه سیار متشکل از یک دستگاه خودرو و راننده مربی است که موظف است حداقل بیست روستا و حداکثر 40 روستای شهرستان را تحت پوشش قرار دهد.

قمری زاده افزود: هم اکنون در استان اردبیل تعداد 5 واحد کتابخانه سیار در شهرستانهای اردبیل، نمین، گرمی، پارس آباد و مشگین شهر راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوان محل مناسبی برای پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان می باشد بر همکاری و تعامل مساجد، مدارس و مراکز فرهنگی با کانون تاکید کرد .

در آئین راه اندازی کتابخانه سیار مشگین شهر رحیمی زاد فرماندار این شهرستان در سخنانی با بیان اینکه در فعالیت های فرهنگی باید فرهنگ ایرانی اسلامی به عنوان مبنا قرار گیرد نسبت به تخصیص اعتبار برای رفع نواقص موجود کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوان مشگین شهر قول مساعد داد.

 

انتهای پیام/ح

راه اندازی پنجمین کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان در مشگین شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.