بمناسبت روز خبرنگار:

تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه نظم و امنیت

از خبرنگاران حوزه نظم و امنیت در استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری در آیینی به مناسبت روز خبرنگار در شهرکرد، از ۶۰ نفر از اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال در انعکاس اخبار و رویداد‌های مربوط به حوزه نظم و امنیت در استان، با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد.
 
سردار غلامعباس غلامزاده فرمانده انتظامی استان در این آیین با تبریک روز خبرنگار و بیان اینکه رویکرد نیروی انتظامی تعامل با اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی ناجا با مردم است گفت: اصحاب رسانه یاران صدیق و همیشگی نیروی انتظامی هستند.

وی، خبرنگاران را بازوی توانمند فرهنگ سازی جامعه و خبرنگاری را شغلی ارزشمند، خطیر و ضروری دانست و اظهار داشت: اطلاع رسانی صحیح و فرهنگ سازی سبب ارتقای احساس امنیت در جامعه می‌باشد و امنیت موجود در استان در سایه تعامل پلیس با اهل قلم و اصحاب رسانه محقق شده است.

غلامزاده با اشاره به نقش انکارناپذیر اطلاع رسانی و استفاده از وسایل ارتباط جمعی در انتقال دستاوردها، تجارب علمی و آگاه سازی جامعه افزود: زیرساخت‌های اطلاع رسانی بر محور خبر استوار است و پردازش و انعکاس آن نیز وابسته به وجود خبرنگار می‌باشد، از این رو نقش خبرنگار در دستیابی به اهداف توسعه و جهانی شدن ارتباطات به عنوان عنصری حیاتی و ارزشمند بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

وی، نقش رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرایم را مهم بیان کرد و گفت: با اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی می‌توان از وقوع بسیاری از جرایم پیشگیری کرد چرا که بیشتر حوادث، اتفاقات و جرایم در نتیجه عدم آگاهی، نبود شناخت کافی و تربیت نادرست شکل می‌گیرد.
 
غلامزاده یادآور شد: مجموعه فرماندهی انتظامی استان ضمن تعامل با اصحاب رسانه، تلاش می‌کند تا در راستای منویات مقام معظم رهبری و و فرمانده مغزز کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (دام ظله) امنیت پایدار را برای مردم شریف استان فراهم نماید و خدمتگزار آنان باشد.
 
گفتنی است: در این آیین همچنین از خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری قدردانی شد.

۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است.

شهید محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان بود که ۱۷ مردادماه ۱۳۷۷ در حادثه کشتار دیپلمات‌های ایرانی در این شهر به شهادت رسید.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار