سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

مطالبه جامعه زنان استفاده از وزرای زن در کابینه بود که صورت نگرفت

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم تبریز گفت: از رئیس جمهور خواستیم از معاونان زن و جوانان در کابینه استفاده کند تا بتوان مدیریت زنان در عرصه‌های مختلف اجرایی کشور را پرورش داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  زهرا ساعی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم تبریز امروز در خصوص ارزیابی خود نسبت به کابینه معرفی شده توسط رئیس جمهور اظهار کرد: طبق درخواست‌هایی که به صورت مستقیم از ریاست جمهوری داشتیم، تلاش بر تغییر کابینه در راستای جوان‌گرایی و استفاده از زنان در کابینه بود.

وی با بیان اینکه جوان‌گرایی در کابینه صورت گرفته و یک نماینده زیر 40 سال به مجلس معرفی شده است، بیان کرد: فرصت به یک جوان از نسل سوم می‌تواند بستر برای حضور سایر جوانان متخصص و توانمند در بخش‌های مختلف اجرایی کشور باشد؛ زیرا در حال حاضر برای مجلس جوان‌گرایی شده و موفقیت‌آمیز هم بوده است و دولت نیز باید الگوپذیر از مجلس شورای اسلامی باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق درخواست‌های مکرر مبنی بر استفاده از وزرای زن در کابینه، متاسفانه چنین موضوعی رقم نخورد، افزود: از رئیس جمهور خواستیم تا لااقل از معاونان زن و جوانان در کابینه استفاده کند تا بتوان مدیریت زنان در عرصه‌های مختلف اجرایی کشور را پرورش داد.

وی اذعان کرد: زنان دارای توانمندی‌های ویژه هستند و خود را به درجه‌ای از تخصص رسانده‌اند که از نیروهای آنها برای مدیریت استفاده کرد و لازم به ارتقای سطح مدیران میانی زن به سطوح بالاتر در این دولت است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه مطالبه جامعه زنان استفاده از وزرای زن در کابینه بود که صورت نگرفت، افزود: حضور یک وزیر جوان در کابینه نقطه مثبتی برای دولت بوده و بسیار امیدوارکننده است و امید داریم از نیروهای زن نیز در کابینه در پست‌های مختلف بهره گیرند.

وی با اشاره به معرفی کلانتری، سبحان‌اللهی از خطه آذربایجان توسط نمایندگان به کابینه ریاست جمهوری، گفت: با توجه به موقعیت استان آذربایجان‌شرقی و شمال‌غرب کشور در عرصه‌های مختلف و خطیر کشور و رای بالایی که از این منطقه به رئیس جمهور منتخب داده بودند، انتظار می‌رفت از نیروهای مومن، متعهد و ولایت‌مدار این خطه استفاده شود که نشده است و از این رو پیگیر جدی این موضوع هستیم.

ساعی متذکر شد: در رای اعتماد کابینه بیشتر روی سابقه آنها توجه خواهیم کرد و باید افراد معرفی شده، اعتدال‌گرایی را با اعتقاد قلبی قبول کنند؛ زیرا مردم به این رویکرد به دولت رای داده‌اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر ارزیابی ولایت‌مداری، حفظ ارزش و اعتدال‌گرایی در افراد معرفی شده برای کابینه، نمایندگان مجلس اصل برنامه محوری را نیز در تک تک آنها مورد بررسی قرار خواهند داد، ادامه داد: از صبح روز 21 مردادماه جلسات کمیسیون‌ها در خصوص بررسی برنامه‌های کابینه معرفی شده، شروع خواهد شد و تمام برنامه آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر احساس کنیم برنامه‌ای در راستای توسعه، ارتقا مخصوصاً در بخش اقتصادی و فرهنگی نیست، رای نخواهیم داد.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/ی

 

از رئیس جمهور خواستیم تا لااقل از معاونان زن و جوانان در کابینه استفاده کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
درودبرخانم ساعی عزیز