سازمان ملل: 600 هزار آواره سوری به کشورشان بازگشتند

آژانس آوارگان سازمان ملل متحد از بازگشت بیش از 600 هزار آواره سوری به کشورشان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، آژانس آوارگان سازمان ملل متحد امروز (جمعه) اعلام کرد بین ماههای ژانویه تا ژوئیه امسال بیش از 600 هزار آواره سوری به کشورشان بازگشته اند، این درحالی است که شهرک ها و شهرهای سوریه نمی توانند پذیرای این تعداد از آوارگان باشند.

بر این اساس، «اولیویا هیدون» (Olivia Headon )، سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت گفت در فاصله ماههای ژانویه تا ژوئیه امسال، 602 هزار و 759 آواره سوری به کشورشان بازگشتند و پیش بینی می‌شود این میزان از کل آمار سال گذشته میلادی که تعداد آن 685 هزار و 662 نفر اعلام شده بود، فراتر رود.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد این سازمان با همکاری شرکای خود دریافته است افرادی که در حال بازگشت به شهرهای خود هستند (84 درصد)، در داخل سوریه آواره شده‌اند.

مابقی آوارگان دیگر (16 درصد)، از کشورهای ترکیه، لبنان، اردن و عراق به کشورشان بازگشته اند و بیشتر آوارگانی که از ترکیه و اردن به کشور بازگشته اند، از ساکنان شهرهای حلب و الحسکه هستند.

هیدون گفت :« حدود 27 درصد از افراد آواره اعلام کرده اند که آنها نمی توانند از اموال و دارایی های خود نگهداری کنند و 25 درصد نیز اعلام کرده اند که اوضاع اقتصادی در منطقه زندگی شان خوب و ایده آل است. »

انتهای پیام/

بیش از 600 هزار آواره سوری به کشورشان بازگشتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار