مسئول برگزاری ششمین دوره مسابقات رباتیک نایین اعلام کرد:

برگزاری ششمین دوره مسابقات رباتیک در نایین

مسابقات رباتیک دانش آموزی شهرستان نایین در حسینه سپاه پاسداران این شهرستان برگزار شد.

مسئول برگزاری ششمین دوره مسابقات رباتیک نایین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت : رباتیک از سه علم مکانیک، برق الکترونیک، و برنامه نویسی کامپیوتر تشکیل شده که هر سه این علوم در ترم های اول تا سوم به دانش پژوهان آموخته می شود و پس از آن دانش آموزان می توانند با توجه به استعدادهای خود، هریک از این رشته ها و یا حتی رشته رباتیک را انتخاب نمایند.

فاطمه مفیدی  افزود : ششمین دوره مسابقات رباتیک شهری نایین با حضور 20 نفر از دانش آموزان و دانش پژوهان در حسینیه سپاه پاسداران برگزار شد.

وی سن دانش آموزان و دانش پژوهان را از 4 سال تا 16 سال بیان و اشاره کرد: این مسابقات طی برگزاری کلاس های آموزشی از (اوایل تیر تا اوایل مرداد) و با گذراندن 15 ساعت 10 جلسه ای آموزش عملی رباتیک جهت راهیابی به مسابقات کشوری، به رقابت با هم پرداختند.

مفیدی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات رباتیک تصریح کرد : مسابقات رباتیک با دو گروه ربات رالی و جنگجو به صورتی که تمام مسیر بایستی ربات ها با وجود پیچ و خم ها طی و پس از عبور موانع به خط پایان برسند و هر رباتی که زمان کوتاه تری را طی کند برنده مسابقه خواهد بود .

وی همچنین افزود : در مسابقات جنگو دانش پژوهان بالای هفت سال که ترم دوم مهدکودک هستند در یک محیط دایره ای شکل با قطره 180طی 3دقیقه زمان می توانند بچه ها حریف های خود را به نحوی که حریفشان را از زمین دایره ای شکل خارج کنند یا اینکه ربات واژگون شود و به صورتی که قادر به حرکت نباشد.

مفیدی رشد خلاقیت ، یادگیری بردو باخت و تجربه های خیلی زیادی را مهمترین هدف این مسابقات دانست که مادر و پدر ها می توانند استعداد های فرزندان خود را کشف کنند.

وی درپایان بیان داشت : با استفاده از قطعات اصلی؛ گیربکس، چرخ، آرمیچر؛ سازه های پلاستیکی و فلزی، منبع تغذیه 12 ولت ، دانش پژوهان طی دوره های آموزشی مختلف قادر به ساخت ربات خواهند بود.

گفتنی است در پایان این مسابقات، سه نفر اول با اهدای جوایزی تجلیل و به مسابقات کشوری که اوایل شهریورماه در مشهد مقدس برگزار می گردد معرفی شدند.

 

انتهای پیام/م

 

مسابقات رباتیک در نائین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.