قم؛

آغازبه کار دومین دوره مدارس تابستانی سلامت و دین

دومین دوره مدارس تابستانی سلامت دین با حضور دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از قم؛ دکتر ایرانی خواه ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:این مدارس در مرداد و شهریور و در فصل تابستان فعالیت می کند که مباحثی از جمله فلسفه پزشکی، علوم قرآن و حدیث در سلامت و اخلاق پزشکی به دانشجویان تدریس می شود.

سه مدرسه تابستانی به همت دانشکده سلامت و دین دانشگاه علوم پزشکی قم، در قم برگزار می شود که در هر دوره 30 دانشجو به فراگیری موضوعات می پردازند.

وی بیان داشت: جای مطرح شدن این مباحث در شهر مقدس قم، به عنوان ام القرای جهان تشیع و جهان شهر علوم اسلامی است که باید دانشجویان در این زمینه نقش بسزایی داشته باشند.

وی افزود: اسلام در خصوص سلامت، موضوعات گسترده ای را بیان کرده که باید این مسائل بیان و بررسی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در استان قم پتانسیل های بسیاری وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد و دانشکده سلامت و دین که در قم راه اندازی شده به همین منظور بوده و باید همانگونه که علوم اسلامی از قم به جهان مخابره می شود، علوم پزشکی نیز از این شهر نماد و بروز داشته باشد.

دکتر ایرانی خواه گفت: همواره در راستای گرده زدن علوم دینی و پزشکی تلاش خواهیم کرد و بر این باوریم که این امر مصداق بارز و عملی وحدت میان حوزه و دانشگاه خواهد بود.

وی در پایان به اهمیت تدوین کتب پزشکی اشاره کردوخاطرنشان کرد: و باید این دانشکده در این زمینه نیز فعالیت کند و با تمام توان در راستای سیاست گذاری و تدوین متون و کتب بکوشد.

 انتهای پیام/ح

دومین دوره مدارس تابستانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار