مشهد؛

تاکیدبر زیارت اربعین در فرهنگ اسلامی شیعیان

زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین در فرهنگ اسلامی شیعیان خیلی مورد اعتماد قرار گرفته و بر آن تاکید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ حجت‌الاسلام و‌المسلمین شریعتی، مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی نشست خبری همایش ملی از غدیر تا اربعین گفت: حقیقت داستان اربعین است که عاشورا را استمرار می‌بخشد و باعث ماندگاری آن است.

وی افزود:پس از ۳ ظرفیت غدیر، عاشورا و اربعین، نکته‌ی چهارم مهدویت و انتظار فرج است که ما باید از طریق این ۳ امر زمینه ساز ظهور و تحقق این امر باشیم.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی گفت: زیارت امام حسین در روز اربعین یکی از نشانه‌های مومن واقعی است و در سیره‌ی اولیای دین تاکید شده است. در واقع اربعین دانشگاهی است که یکی از ماده‌های درسی زیارت آن است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین شریعتی افزود: امروز گرایش به اسلام زیاد شده و به همان نسبت توطئه‌ها و استکبار مثل اسلام ستیزی و اسلام هراسی و عواملی مثل داعش زیاد شده است.

وی گفت: با این حال ما زیارت ۳۰ میلیون نفری اربعین در عراق می‌بینیم که این از عنایات خدا و ثارالله است که با وجود این همه تهدید باز هم شاهد این حجم از زائران پیاده امام حسین (ع) هستیم.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی تصریح کرد: این از سرمایه‌های ارزشمندی است که در اختیار اسلام قرار گرفته که باید در جهات مختلف مثل تقویت روحیه‌ی حسینی و بنیه‌ی اخلاقی اسلامی، ظلم ستیزی استفاده شود.

 


انجام زیارت اربعین با جمعیت میلیونی از ۶۳ کشور جهان

 

مدیر موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین (ع) حجت الاسلام و المسلمین سعید اصفهانیان در ادامه این نشست، با اشاره به افزایش هرساله‌ی زائران امام حسین (ع) گفت: امروزه زیارت اربعین با جمعیت میلیونی از ۶۳ کشور جهان انجام می‌شود.

وی با اشاره به هدف از برگزاری دومین همایش غدیر تا اربعین افزود: این همایش یک حلقه از زنجیره‌ی مطالعاتی و تبیینی از جریان اربعین است و هدف اصلی آن آشتی میان جامعه نخبگانی و بدنه اجتماعی است.


مدیر موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین (ع) با اشاره به این که این همایش ملی از ۲۲ تا ۲۴ شهریور ماه در مشهد مقدس و به میزبانی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، گفت: ۳۵ نشست اندیشه ورزی در ۹ شهر ایران و خارج از کشور و نیز در ۴ کشور در ماه‌های رجب تا رمضان برگزار می‌شود.

انتهای پیام// م. ط
 

برگزاری همایش ملی از غدیر تا اربعین در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار