سمنان؛

احتمال بارش های پراکنده دراستان سمنان

دمای هوای هشت شهرستان استان با کاهشی محسوس روبرو خواهد شد همچنین بارش باران پراکنده احتمال هواشناسی برای استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ نقشه های هواشناسی استان سمنان همزمان با روز پنج شنبه، نوزدهم مردادماه ۹۶، نشان می دهند دمای هوای هشت شهرستان استان سمنان با کاهشی محسوس روبرو خواهد شد همچنین بارش باران پراکنده، گرد و غبار محلی، ریزگردها، وزش باد نسبتا شدید و همچنین مه صبحگاهی پدیده های غالب جوی در دیار قومس خواهند بود.


دمای هوای کنونی سمنان ۳۰ درجه بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه هفته پیش هشت درجه کاهش را نشان می دهد همچنین بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز دیار قومس، در روزهای پنج شنبه و جمعه به ترتیب ۳۵ و ۲۶ و همچنین ۳۵ و ۲۵ عنوان شده که در کمینه نیز نسبت به مدت مشابه هفته گذشته و همچنین نوزدهم و بیستم مردادماه سال گذشته کاهشی شش درجه ای را نشان می دهد.


آسمان سمنان طی ساعات آتی و به خصوص در نیمه روز پنج شنبه و صبح جمعه، نیمه ابری همراه با افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده و به خصوص در ارتفاعاتی مانند آهوان باران خواهد بود همچنین برای روز جمعه نیز آسمانی با بارش باران پراکنده و رعد و برق پیش بینی می شود که این شرایط به خصوص در ییلاقات سمنان مانند شهمیرزاد بیشتر وجود خواهد داشت، طبق نقشه های هواشناسی استان سمنان فردا در شهمیرزاد قطعا بارش پراکنده وجود دارد.


وزش باد در شاهرود اما از صبح پنج شنبه آغاز شده است و ابرها به مرور در این بزرگترین شهرستان دیار قومس سایه گستر خواهند شد و کم کم سامانه بارشی تا شامگاه پنج شنبه در این شهر، مستقر خواهد شد.


هم اکنون دمای شاهرود ۲۷ درجه بالای صفر است که در این فصل سال دمای بسیار مطلوب و حتی کم سابقه محسوب می شود، از ییلاقاتی مانند مجن، تاش، شاهکوه، ابر، اولنگ و ... نیز خبر می رسد کاهش دما باعث شده تا مسافران و گردشگران این آخر هفته را با لباس گرم بگذرانند به گونه ای که کمینه دمای هوای بسطام در شامگاه گذشته ۱۸ درجه بالای صفر بوده است.


بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود طی امروز فردا و به ترتیب ۳۶ و ۲۰ و ۳۵ و ۱۹ درجه بالای صفر عنوان شده است همچنین باید به مسافرانی که قصد گذران شب در تفرجگاه های شاهرود را دارند توصیه کرد که نسبت به تجهیزات گرمایشی مانند پتو، چادر مسافراتی، لباس گرم بی اعتنا نباشند چرا که ممکن است بارش پراکنده دراین شهرستان وجود داشته باشد از سوی دیگر وزش باد هفت کیلومتر بر ساعت که از صبح پنج شنبه در شاهرود آغاز شده طی ساعات آتی به ۲۴ کیلومتر در ساعت نیز خواهد رسید که این پدیده مخصوصا در حومه شهر نمود بارز تری خواهد یافت.


وضعیت در میامی نیز مشابه است سامانه بارشی از ساعاتی دیگر وارد این شهرستان می شود اما منطقه کالپوش را تنها تحت تاثیر قرار می دهد لذا از مسافرانی که قصد گذران تعطیلات در کالپوش و رضوان را دارند باید خواست تا لباس گرم برای خود همراه داشته باشند درباره شهر میامی نیز باید گفت وزش باد نسبتا شدید در این شهر از ساعاتی دیگر آغاز می شود و احتمال رگبار پراکنده به خصوص در ابراهیم آباد وجود دارد.


بیشینه و کمینه دمای هوای میامی و رضوان در روز پنج شنبه به ترتیب ۳۷ و ۲۰ درجه بالای صفر و ۳۰ و ۱۸ درجه بالای صفر خواهد بود از سوی دیگر وزش باد ۲۸ کیلومتر بر ساعت در بخش رضوان نیز هوایی سرد را برای این منطقه گردشگری به همراه آورده و به نظر می رسد پائیز برای رضوان از هم اکنون آغاز شده است.


گرمسار و ایوان کی دو شهرستان همسایه شرایطی مشابه دارند ۳۰ و ۲۷ درجه بالای صفر دمای کنونی این دو شهر در روز پنج شنبه هستند، وزش باد هفت کیلومتر بر ساعت دیگر پدیده غالب هواشناسی این دو شهرستان همسایه است و به نظر می رسد تا شامگاه پنج شنبه رخداد قابل ذکری در این دو شهر رخ ندهد اما به مرور کاهش دما، وزش باد برای روز جمعه این دو شهر غربی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار برای امروز و فردا به ترتیب ۴۰ و ۲۵ و ۳۸ و ۲۵ درجه بالای صفر است و در ایوانکی نیز طی امروز و فردا این شرایط ۴۱ و ۲۵ و ۴۰ و ۲۵ درجه بالای صفر خواهد بود.


دامغان دمای ۲۸ درجه بالای صفر را در صبح پنج شنبه تجربه می کند که مدت مشابه هفته گذشته دو درجه خنک تر است بارش اما در دامغان نیز رخ خواهد داد به گونه ای که هوا در روز جمعه دو درجه سردتر نیز می شود هم اکنون بادهای پر سرعت تابستانی که در این فصل گُل سر سبد هوای دامغان است تنها پدیده غالب جوی دیار صددروازه محسوب می شود سرعت وزش باد همزمان با صبح پنج شنبه ۳۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده که در ادامه روز به ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید که برای این فصل پدیده ای طبیعی در دامغان محسوب می شود.


در نهایت باید گفت دمای هوای غالب نقاط استان سمنان در این آخر هفته کاهش خواهد یافت و احتمال بارش پراکنده باران و وزش باد وجود دارد، گرمسار گرمترین شهر استان با دمای ۴۰ درجه بالای صفر است و رضوان با ۲۵ درجه بالای صفر در بشینه خنکترین بخش خواهد بود.


گفتنی است ابرها همزمان با صبح شنبه از دیار قومس رخت بر می بندند و دوباره هوا گرم خواهد شد.


انتهای پیام/ م


دمای هوای کنونی سمنان ۳۰ درجه بالای صفر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.