کرمان؛

استفاده از سم روآتکس ممنوع شد

مدير حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: تركيبي به نام White wash (روآتکس) تحت عنوان سم ارگانیک علیه کرم خراط، آتشک و بیماری های باکتریایی و قارچی غیر مجاز می باشد.

استفاده از سم روآتکس ممنوع شدبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی استان كرمان، ناصر طاهری مدير حفظ نباتات اين سازمان گفت: بر اساس گزارشهای واصله و مشاهدات انجام شده تركيبي به نام  White wash (روآتکس) تحت عنوان سم ارگانیک علیه کرم خراط، آتشک و بیماری های باکتریایی و قارچی، توزیع و عرضه شده است.

وی افزود:مکان های عرضه تركيب غیرمجاز White wash (روآتکس) شناسایی و مراتب از طریق دستگاههای زیربط پیگیری و متخلفین به مراجع قضایی معرفی تا موازین قانونی اعمال می گردد.

وی افزود: با عنایت به اینکه ترکیب غیر مجاز فوق دارای محتویات ناشناخته، بدون ثبت در هیئت نظارت بر سموم و از مجاری غیرقانونی و فارغ از اقدامات نظارتی سازمان حفظ نباتات تدارک و توزیع شده است.

طاهری ضمن تاکید بر اطلاع رسانی همگانی جهت خودداری از تهیه، توزیع و مصرف ترکیب فوق افزود: مکان های عرضه شناسایی و مراتب از طریق دستگاههای زیربط پیگیری شده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی تا موازین قانونی اعمال گردد و امحاء ترکیب کشف شده فوق الاشاره با هزینه صاحب کالا انجام می گردد.

لازم به ذکر است تصویر ترکیب فوق در سایت www.ppo.ir قابل دسترسی می باشد.

انتهای پیام/ح

 ممنوعیت سم روآتکس در کنترل آفات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شریف
۲۳:۵۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
قول میدم این اختراع بهترین محصول تولید داخل باشه.حفظ نباتات 30میلیون پول میخاد ثبتش کنه وگرنه انالیز کردنش چیزی نیس بگین ناشناخته.انالیز کن.ببینیم سواد داری یا پارتی سر کاری